Bra svensktalande advokat?

Diskussion i 'Köpa och sälja fastighet' startad av svpecali, 19 februari 2014.

  1. svpecali

    svpecali Medlem

    Blev medlem:
    3 juli 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Vi åker snart till Nerja. Hittar vi en lägenhet till rätt pris kommer vi nog att slå till. Är det någon som har erfarenhet av advokatbyrån Velasco Lawyers i Almuñécar? Eller är det någon som vet någon annan advokat som är svensktalande och bra ?

    Hälsningar

    Carina Lindström
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Hej Carina!

    På fråga 1: svar nej.

    På fråga 2: Svar ja!
    Har köpt i Nerja och använde mig då av Ernesto Sanchez i Nerja. De brukar ha Svensktalande personal, men det går även bra på Engelska!
    Kan rekommendera dem varmt.

    http://sanchezsolicitors.com/
     
  4. Kashmira

    Kashmira Medlem

    Blev medlem:
    2 januari 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi använde Velasco Lawyers

    Hej Carina!
    Nu kanske du redan bokat annan advokat, men jag svarar i alla fall!
    Vi har använt oss av Velasco Lawyers och är supernöjda. Vi köpte ett radhus i Almunecar för en månad sedan och de har varit toppen att ha att göra med!
    Förutom Maria Theresa Velasco har vi en svensk kontaktperson där som heter Catarina Ahlgren.

    Lycka till med köpet:)
     
  5. JohanK

    JohanK Ny medlem

    Blev medlem:
    9 augusti 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej

    Vi använde oss av Wallin & Partners och fungerade bra även för oss när vi köpte radhus i Nerja. 1% av köpeskillingen var deras arvode vilket verkar vara någon form av standard arvode vad jag kunnat läsa mig till.

    De har svenstalande personal svensk ägare så deras profilering verkar vara att hjälpa svenskar. Juan svensktalande spanjor hjälpte oss inför köpet.

    Men om någon av de tidigare rekommendationerna är ännu bättre är förstås väldigt svårt att avgöra.

    Med vänlig hälsning
    Johan
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. svpecali

    svpecali Medlem

    Blev medlem:
    3 juli 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej igen!
    Vi valde att anlita Velasco Lawyers. De har svensktalande personal som ger tydlig information och snabba svar på alla frågor. Köpet är inte riktigt klart än, men hittills har allt fungerat jättebra. De har t o m förhandlat om olika saker till vår fördel, som vi inte alls hade räknat med, så jag håller med Kashmira om att de har varit toppen att ha att göra med!
     

Dela sidan

Laddar...