Bostadsförmedlare Uthyrare

Diskussion i 'Torrevieja' startad av haho1018, 16 augusti 2013.

  1. haho1018

    haho1018 Ny medlem

    Blev medlem:
    14 april 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej alla!

    Har precis skickat ner undertecknat kontrakt till mäklaren så jag misstänker att vårt köp kommer att gå igenom till slut! spainsmile Känns lite overkligt!

    Jag skickade nyss en förfrågan till Mas Amigos om att förmedla men de säger att de inte kan ta in fler lägenheter just nu. Känner ni till något annat företag som hyr ut? Jag vill ha något seriöst företag som har licens att förmedla eftersom jag tänker gör allt vitt och by the book.

    Tacksam för svar!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Grattis!;;;)

    //Eckhoff
     
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Gratulerar! Jag vet inte hur seriösa de är, men ZARIKO Properties har uthyrningslägenheter. (Torrevieja) Sen har väl alla de stora mäklare även uthyrning...
     
  5. kere

    kere Medlem

    Blev medlem:
    25 november 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag använder mig av Spanienvilla och de funkar bra. Ring och snacka med Micke, numret finns på deras hemsida.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. jimmyron

    jimmyron Ny medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    vi har förtroende för den finska förmedlingen www.zariko.com De pratar engelska, finska, spanska o lite lite svenska. Men....de körde runt oss och visade alla de lägenheter vi var intresserade av och sedan skrev vi ett kontrakt. Vi hyr årsvis och det enda de vill ha är en månadshyra i deposition. De hyr ut både i city och i områden med nordbor.
     
  8. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Eftersom mas amigos inte tar emot objekt ställer man sig frågan är marknaden mättad?
     
  9. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Jag är inte medlem i MásAmigos förening men jag tror att
    dom måste hålla uthyrningen på en viss nivå. Det är ju ingen
    affärsdrivande firma utan en förening med - iaf förut -7000 medlems-
    familjer. I centrum har det varit mycket uthyrt iaf.
    Annars kanske dom måste höja medlemsavgiften för att få det att gå runt?

    Bara en teori alltså :) P :sol:
     
  10. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Till mig sa dom att de endast tar in speciella objekt då de har alldeles för mycket liknande lägenheter. 2 sovrum ett badrum och amerikanskt kök en bit från stranden är 90% av deras lägenheter.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. A-Lotta

    A-Lotta Medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    13
    Last edited: 16 augusti 2013
  13. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Tror marknaden till viss del är mättad, känner ett uthyrningsföretag som lagt ner verksamheten pga dålig beläggning under vinterhalvåret trots dom haft ett
    50-tal objekt.Det måste vara något som sticker ut inte som ovan som Lundberg
    säger.Sen är det ju bara att kolla prisdumpningen på uthyrningsobjekten,under vintertid finns det inga stora pengar att tjäna
     
  14. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Grattis! :sol:

    Använder mig av Su Casa Mi Casa som sköter om allt för oss och det har fungerat hur bra som helst. Tycker det är bra att dom informerar stort som smått angående vår bostad och området. Att dom är svenskar underlättar en del när man kommunicerar (speciellt om man inte är en fena på spanska...ännu ;:( )
    Dom finns på http://www.sucasamicasa.com
     
  15. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Det är väl svårt att hyra ut en lägenhet/ett hus som inte är frasch, väl upprustad osv för konkurrensen är hård. Den uthyraren som har det bästa utbudet i form av just frascha osv lägenheter har alltid nöjda kunder som kommer tillbaka, dvs får sina objekt uthyrda.
     
  16. haho1018

    haho1018 Ny medlem

    Blev medlem:
    14 april 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack alla för gratulationer och tips, jag ska kolla upp dom! thumb
     

Dela sidan

Laddar...