Bokat resa till Fuengirola

Diskussion i 'Semester i Spanien' startad av Luckyjoe, 1 november 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Luckyjoe

    Luckyjoe Guest

  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Manolo

    Manolo Är här för att hjälpa dig

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    50
    Va härligt, nu är det bokat och klart alltså! Vad är planen, att vara där först på semester och se om du gillar platsen (Fuengirola) och så..? Sen kanske du förlänger eller?

    Du kommer få det toppen!
     
  4. A-Lotta

    A-Lotta Medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    13
    Hej

    Va kul att du "är på väg";:;;)

    Lotta
     
  5. Luckyjoe

    Luckyjoe Guest

    Ser framemot att "Bara vara" ett tag, lagom med 1 månads semester innan pensionen !
    Hittar kanske en del nya kontakter från Spanienforum där nere. Är lite frågande om julhelgen, brukar ju inte fira den här i Sverige, MAX en julstjärna i fönstret. 10 år sen sist jag hade julgran.
    Stjärngosse (gubbe) kan jag vara själv :)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. A-Lotta

    A-Lotta Medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    13
    Hej

    Hittade Club Nordico på Costa del Sol. De har många aktiviteter och du kan vara medlem under en kort tid. De har förmodligen också julbord. Det fanns bilder från tidigare år.


    Club Nórdico - Hemsida

    Lotta
     
  8. Luckyjoe

    Luckyjoe Guest

    Tack A-Lotta, har lagt den i favoriter
     
  9. A-Lotta

    A-Lotta Medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    13
    Hej

    Vill bara fråga LuckyJoe, hur känns det? Nästa vecka bär det ju iväg till värmen.

    Lotta
     
  10. Luckyjoe

    Luckyjoe Guest

    Jotack Lotta det känns bra.
    2 arbetsdagar kvar (fre och mån) och sen semester hela december.
    Bra start inför pensioneringen 2010.
    Trivs jagg så stannar jag även januari 2010.
    Måste sen hem och fixa medicinen med apoteket, man får ju bara medicin för 90 dagar.
    Vet inte vad det kostar med medicini Spaninen. Fixa recept gål väl att ordna, har ju dom svenska.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. acarvidsson

    acarvidsson Ny medlem

    Blev medlem:
    3 september 2008
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1
    Hallå!
    Om du inte Behöver/vill åka hem för att skaffa mer medicin kan du göra så här:Gå in på närmaste vårdcentral och be att få en tillfällig husläkare(medico de cabacera)boka tid för utskrivning av medicin.Läkarbesöket lär vara gratis,men medicinen kostar såväl där som här.Skön semester!!
    a-c
     
  13. Luckyjoe

    Luckyjoe Guest

    OK, så långt är jag med, men vet inte priset på medicin, här jag högkostnadsskydd.
    På Apoteket kan man ju kolla vad det kostar, men finns den möjligheten i Spanien?
     
  14. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    sjukvård OCH medicin

    Bor man som pensionär i Spanien är sjukvård OCH medicin gratis. Då måste man naturligtvis ta med sig rätt blankett från Sverige.
     
  15. Luckyjoe

    Luckyjoe Guest

    OK
    Och det är ?
     
  16. SolenLyser

    SolenLyser Guest

  17. rulle

    rulle Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2008
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    3
    Vill minnas att förutom att man måste vara pensionär, så måste man ha en bostad i Spanien med kontrakt eller fastighet för att få gratis medicin och läkarbesök.
    Fick en ny upplevelse vid läkarbesök här i Valencia för att få läkemedel. Behövde bara gå till doktor första gången för att få recept, därefter finns en sköterska som har öppet tider på eftermiddagen, dit vi kan gå, ta en nummerlapp (det var tre i kön då vi var på vårt läkarbesök, "rimlig väntetid") för att få våra recept utskrivna. Läkarbesök beställer vi endast vid någon ”ny” åkomma, så datoriseringen är på frammars ordentligt även i Spanien.
     
  18. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Modernt värre

    Datoriseringen har även kommit till Kanarieöarna. Nu får vi ut gratis medicin var annan månad. Tanken är att när vi får de nya elektroniska "sjukkorten", kan vi gå direkt till ett apotek och hämta ut det som läkaren lagt in i databasen.
     
  19. Luckyjoe

    Luckyjoe Guest

    OK
    Ringde försäkringskassan, OCH KOM FRAM!!, fick tala med en dam som skulle skicka blanketten.
    Tackar för tipsen.
    Trevlig helg.
     
    Last edited by a moderator: 28 november 2009
  20. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Skriven eller icke skriven....är väl frågan?

    Alltså jag får ju betala medicin i Spanien som pensionär eftersom jag inte är
    skriven...
    Vet inte om Luckyjoe ska skriva sig, kanske jag har missuppfattat alltihop..

    Saludos/ P ;;;;;)
     
  21. acarvidsson

    acarvidsson Ny medlem

    Blev medlem:
    3 september 2008
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1
  22. Luckyjoe

    Luckyjoe Guest

    Tackar för den länken acarvidsson.
    Det var klara besked om vad som gäller.

    Preciosa
    Eftersom detta är en "testresa" så vet jag inte hur det blir i framtiden.
    Krya på dig
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...