Bo/jobba på Mallorca 2011

Diskussion i 'Mallorca' startad av Myon, 20 oktober 2010.

  1. Myon

    Myon Ny medlem

    Blev medlem:
    2 oktober 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hola ^^

    Tjej, 19 år från Stockholm... det är jag det :p Tog studenten i år och tar nu ett "gap year" för att jobba och resa. Jag och en kompis har båda pluggat spanska till steg 5 (dvs. jag kan prata hyfsat men inte med särskilt flyt) och vi har börjat prata om att dra till Mallorca och försöka hitta jobb och bostad :) Tänkte dra iväg runt feb/mars 2011 och stanna ett par månader, men det beror ju självklart på hur det går där borta...

    Tänkte bara höra om det är någon som gjort något liknande som vill dela med sig av sina upplevelser... eller om ni har tips eller kunskap om just Mallorca :) Behöver all hjälp jag kan få!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Pà mallorca borde det vara ganska lätt för er att fà jobb under sommaren. Säsongen bruar starta med pàsken men kommer inte igàng förrän i Maj.

    Àker ni till Magaluf sà finns det ganska gott om jobb som inkastare. Grabbarna grus, den glade viking, Rocky's , hardrock, saxos, och pachas brukar vara "svenskställen" om dom finns kvar. Det var 7 àr sedan jag flyttade... Dessa är svartjobb och ni fàr kanske en 50 € om dagen...

    "riktiga" jobb kan vara bra mycket svàrare att fà tag i.
     
  4. Myon

    Myon Ny medlem

    Blev medlem:
    2 oktober 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svaret :) På sommaren har jag också hört att det finns mycket bar/restaurangjobb osv, men vi hade inte tänkt vänta riktigt så länge utan vill dra iväg så snart som möjligt, när vi fått ihop lite startkapital (vi båda jobbar just nu). Skulle det vara mycket svårare om vi kom innan säsongen börjat? :S Vad jag vill veta är om det helt enkelt är realistiskt att tänka att allt ska lösa sig när vi kommer ner. Det värsta skulle ju vara att behöva åka hem igen när man planerat och drömt hur mycket som helst... :/
     
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Det är klarta att mycket är "nere" när det inte är säsong. Har inte varit på Mallis men har sett det annanstans i Spanien. Barer och restauranger stänger helt enkelt när turister drar. Kan vara klokt att vänta till säsongens början (eller däromkring) så att ni inte blöder ekonomiskt. Lycka till!
     

Dela sidan

Laddar...