Bo i La Zenia

Diskussion i 'Orihuela Costa' startad av Messi, 2 maj 2013.

  1. Messi

    Messi Ny medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej

    till en början, vilket grymt bra forum..

    Vi var nere för första gången för 3v sedan
    vart förtjusta i La Zenia

    ligger brevid dagvatten ravinen ca 500m ifrån nya köpcentrumet

    Har ni några tips vad gäller La Zenia?

    Har haft kontakt med scandihouse som jag tycker vart bra

    nu är tanken att åka ner om några veckor och ev göra klart
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    La zenia är fint, vet dock inte om jag skulle vilja bo så nära köpcentrumet. Men det är jag det. Lycka till
     
  4. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej Messi!
    La Zenia är ett "gammalt inarbetat" område som nu har blivit väldigt populärt sedan köpcentret Zeniaboulevard byggdes. Det har nog alltid betraktats som ett bra ställe att bo i. Men man har ju så olika smak. Och det är väl tur det , annars skulle ju alla trängas på ett och samma ställe...
    rocio
     
  5. hydrolift

    hydrolift Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 november 2012
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    157
    Var ner i veckan och tittade. Säkert fina fastigheter men läget är i varje fall för mig uteslutet. Inklämt mellan två större vägar och ligger i princip på parkeringen till ett skitstort köpcentrum...

    Hörde från en mäklare att ryssar gillar att bo så. Även en del norrmän gillade stället. Nära till allt är det annars.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    Jag tycker det är en viss sammanblandning mellan området La Zenia och bostäderna som heter Oasis Beach som förvisso ligger i La Zenia-området och också nära köpcentrat La Zenia Boulevard.
    Området La Zenia som på "rätt sida 332" har ett par fina sandstränder, där ligger också ett bra hotell och där finns ett område med äldre villor med stora tomter.
    Några av de äldre villorna rivs och ibland styckas tomterna av och ger plats för två nya. Det finns också åtskilligt med andra hus på båda sidor om 332 förutom Oasis Beach samt också andra affärer och restauranger mm i området förutom det stora köpcentrat.
    Bussförbindelse finns vid 332:an som ligger ungefär mitt emellan köpcentrat och havet, förutom de bussar som stannar vid La Zenia Boulevard. Närmaste golfbana är Villamartin ca 2 km bort.
    Bra eller mindre bra område beror nog mest på tyckarens egna smak ...
     
    Last edited: 6 maj 2013

Dela sidan

Laddar...