Blocket på spanska?

Diskussion i 'Övrigt - Ordet är fritt' startad av Seger, 10 februari 2015.

  1. Seger

    Seger Ny medlem

    Blev medlem:
    9 november 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0
    Sitter och surfar runt för jag har 4 timmar 4 dar i veckan och göra det tyvär och har hittat en intressant sida som heter Kyero.com och undrar om det är spanska blocket för där är nog alla hus med verkar det som? Eller finns det ännu fler till salu på andra sidor? Det enda jag inte hittar är hur länge objektet legat ute, hur får jag reda på det?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Pooh

    Pooh Känd medlem

    Blev medlem:
    15 april 2011
    Inlägg:
    639
    Mottagna gillanden:
    111
    Spanska Blocket heter segundamano.es och är till och med länkad från Svenska Blocket. (Internationella siter, längst ner på Blockets hemsida.)
    Tidigare såg den till och med nästan likadan ut.

    En annan med bara bostäder är fotocasa.es

    Försöker komma på, det finns minst en till, men var ett tag sen jag höll på och kollade
     
    Last edited: 10 februari 2015
  4. Yorugua

    Yorugua Medlem

    Blev medlem:
    24 januari 2013
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    7
  5. Breeze

    Breeze Medlem

    Blev medlem:
    18 januari 2015
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5
    Hej Seger! Precis som du har jag letat efter datum då bostäderna listades. Den enda som jag sett det hos var en mäklare i Almunecar. Vissa utav de TownHouse vi tittade på där, för tre veckor sedan, var på marknaden sedan 2012. Hus och lägenheter ligger ju hos alla mäklare, så ibland har ju den som visar nollkoll. Mäklaren som är huvudansvarig kan naturligtvis svara på när hon/han listade den, men kanske har bostaden varit till salu hos någon annan mäklare tidigare. Lycka till i sökandet!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Man kan aldrig vara säker på när bostäderna kom ut till
    försäljníng. Säljaren kanske väntar på rätt köpare (läs pris).
    Har inte bråttom, försöker flera ggr.
    En del har bostäder ute i flera år som redan är sålda som lockbete :)
    Spelar inte så stor roll när den kom ut, det viktiga är om man har
    juristhjälp att kolla upp allting i fastighetsregister, skulder, att den inte
    är olovligt byggd osv...Att det finns beboelighetsintyg mm...

    Bra sajter som nämnts ovan, Idealista, Fotocasa, Segundamano som har blandat
    privat och mäklare.
    Trovit, Kyero m fl är bara samlingssajter som är dåligt uppdaterade...
    finns fler såna.

    Återtagna bankbostäder finns sajter att titta på: Denna tråd är ju från 2012 men
    listorna uppdateras ju ofta...Nån bank har bytt namn på sin bostadssajt eller så är
    det "Outlet-stuk" på den som tex Haya.es som är ny
    Man får ändra så man får dom områden man vill titta på...
    http://spanienforum.se/fastighetsfragor/4471-bankbostaeder-atertagna-objekt.html

    Chao P thumb
     
    Last edited: 11 februari 2015

Dela sidan

Laddar...