Billigt med flyg

Diskussion i 'Flyg' startad av Janneman, 5 november 2013.

  1. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Igår bokade jag en kortkort resa till Torrevieja mellan 29/11 till 3/12 och fick betala ca 1150:- ToR (ca 600 mil totalt.)
    En tanke som slog mig då var att jag betalade nyligen för en taxitur kvällstid drygt 800:- för en resa på 3,5 mil norr om Gbg som tog 35 -40 minuter.

    Tack alla lågprisflyg (Ryan Air & Norwegian) för att ni gjort detta möjligt :):)
     
    Nalle och Uffetrader gillar detta.
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Men i taxin var du ensam. På flyget kanske med 180 andra. Om alla dessa skulle åka ensamma på flyget skulle det kosta betydligt mer...
    Privatjet, du vet.
     
  4. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Har hur trevligt som helst med mina närmaste stolsgrannar normalt sett....oftast är det någon som har boende i Alicante/Torrevieja området. Har fått hur många bra tips som helst på dessa resor och även några vänner som vi träffar i Torrevieja och även här hemma i Sverige. :sol:

    Så om jag får välja så föredrar jag att åka med 180 st andra än med en tyst/trött taxicaffis som oftast är lite sur för att han åkte på en "långkörning" :)
    Åker ofta från Gbg till Sth och vidare inrikes och sitter med samma antal "kompisar" och där är ju prisbilden oftast sådan att man undrar om/hur någon privatperson har råd med detta. Ibland får man en kopp kaffe och smörgås men det är allt som skiljer "vanliga" och "billiga" flygbolagen åt.

    Varför jag reagerar positivt på detta sätt är att jag är så pass gammal att jag var med på den tiden (...innan Ryan o Norwegian) när en sådan här resa kostade en mindre förmögenhet och därmed inte kunde ses som ett alternativ när man ville göra en billig weekendresa.

    Det skälls och gnälls ofta på lågprisbolagen men det finns en del gott att säga om dom också. (...vill ju såklart att villkoren för dom anställda skall vara ok)

    :sol:
     
  5. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    Bokade precis 10-14 dec med RA till ALC från Skavsta. 579kr ToR :)

    Trötta taxichaufförer?! Antar du menar i Sverige?

    Åker alltid med Taxi no1 i Torrevieja. Tre bröder som kör olika tider/årstider och en "nattchaufför". Alltid lika pratsamma och det blir en extra timmes spanska lektion vilket jag värdesätter mycket..

    / Pedro
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10

    Oj, ja det kallar jag riktigt bra pris! ;;;)

    Ja, det var taxi i Sverige jag menade...det lilla jag åkt taxi i Spanien har varit väldigt trevliga med pratsamma chaufförer och t.o.m duktiga på engelska. :sol:
     
  8. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej ja ibland e de sjuka priser, åkte tor för 398 i januari visserligen men ändå , svårt att låta bli då ;:;;)
     
  9. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Helt plötsligt känns det som min resa för 1150:- inte blev det fyndet som jag kände när jag köpte den gapskrattt
    Har också lyckats köpa billigt ToRi början på året riktigt billigt , 380:- och då var det Ryan till Alicante och Norwegian hem och det funkade ju också bara man inte har en parkerad bil då dom har olika flygplatser. :)
     
  10. pozuela

    pozuela Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    6
    flyg

    hahaha, jag fattar...och önskar att jag hade privatjet...:):)
     

Dela sidan

Laddar...