Besöka hundhem i Spanien - Roses/Costa Brava

Diskussion i 'Semester i Spanien' startad av Sandra87, 3 februari 2012.

  1. Sandra87

    Sandra87 Ny medlem

    Blev medlem:
    3 februari 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0
    Var finns hundhem i Roses/Costa Brava?

    Hej!
    Jag ska åka på semester till Spanien i september. Jag skulle vilja besöka något hundhem/shelter för hemlösa och omplacerade hundar!
    Vet ni något som ligger i närheten av Roses på Costa Brava-kusten? Max 1-2 timmars resväg.

    Tack på förhand och hoppas på lite svar :)

    Mvh Sandra
     
    Last edited: 3 februari 2012
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
  4. Sandra87

    Sandra87 Ny medlem

    Blev medlem:
    3 februari 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack så mycket för ditt svar Patrik!
    Den sidan ska jag in och kika på
     
  5. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    hundhem i spanien

    Berätta gärna hur det går och vilket du kommer till, detta ligger mig väldigt varmt om hjärtat, har bland annat volontärjobbat ett halvår på ett protectora/hundhem som ligger lite längre söderut, i Valenciaregionen. El Cau heter detta hem.

    Här kan du läsa några andra trådar som du kanske kan ha glädje av. :)
    http://spanienforum.se/search.php?searchid=31247
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Sandra87

    Sandra87 Ny medlem

    Blev medlem:
    3 februari 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja det ska jag absolut göra.
    Tack för länken, ska kika där o se om det inte är trådar jag redan läst... :)

    Jag har skickat ett PM till dig, skulle vilja ha lite tips o råd..
    Tack så länge:)
     
  8. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
  9. Viktoria

    Viktoria Ny medlem

    Blev medlem:
    14 november 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag adopterade min hund från ett hundhem som heter Protectora Baix, www.protectorabaix.org nära Alicante. De samarbetade då med ADA, http://www.ada-hundar.org/ (som du kanske redan känner till?). På en av länkarna ovan omnäms de som ett svenskt hundhem (?) men det är en förening i Sverige som jobbar med olika hundhem i Spanien. (APAN i sagda länk känner jag dock inte igen)

    Numer jobbar Protectora Baix med en egen svensk förening som heter Amigos Mios, http://www.amigosmios.se

    Ada jobbar numer med följande hundhem:
    Triple A, http://www.aaahelps.com/
    PAD, www.padcatsanddogs.org
    ANBAD i San Pedro. (Hittade ingen adress dit.)

    Hoppas det hjälper dig något.
     
  10. Sandra87

    Sandra87 Ny medlem

    Blev medlem:
    3 februari 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Viktoria :)
    Vad kul, jag har också adopterat min hund via ADA! Han bodde på PAD, och jag hade velat besöka PAD eftersom han bott där men det är verkligen för långt ifrån där vi ska vara (110 mil)
    Så därför ville jag besöka ett som var lite närmre oss för att se om det finns något man kan hjälpa till med.
    Har allt gått bra med din hund? Hur längsen var det?
    Alltid kul att höra från andra som också adopterat, har inte träffat många (om ens någon?) som gjort det.

    Tack för svaret!

    /Sandra
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Viktoria

    Viktoria Ny medlem

    Blev medlem:
    14 november 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Sandra.
    Vad kul! Visst kan vi varmt rekommendera andra att adoptera?

    Jag har haft min vackra spanjor i tre år nu. Han är toppen. En högt älskad soffpotatis och min egen lille skugga. Cool, lugn o väldans charmig. Fast han gillar inte kyla. Fungerar det bra för dig?

    Jag har också funderat på att åka till ett hundhem när jag varit i Barcelona, men beslutat mig för att jag nog inte fixar det. Just nu har jag inte råd att adoptera fler hundar o det skulle vara så svårt att låta bli... Men när jag väl flyttat till Spanien, då...

    Ps. Jag var nog lite slarvig när jag svarade först. Såg nu att en del av länkarna redan fanns. Både i denna o en tidigare tråd. Jag skyller på att huvudet jobbar sakta i kylan...
     
  13. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Hahaha! Det gör inget...repetitio est mater studiorum---
     
  14. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
  15. lovisa

    lovisa Ny medlem

    Blev medlem:
    8 december 2008
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0
    Verkligen, supersöt och tittar så där underbart under lugg. Spanienhundar är de bästa! :)
     

Dela sidan

Laddar...