Barcelona-guide

Diskussion i 'Barcelona' startad av elgringo, 15 oktober 2012.

  1. elgringo

    elgringo Ny medlem

    Blev medlem:
    26 september 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag ska ner till Barcelona 26-28 oktober för en jobbintervju. Eftersom jag har dålig kännedom om staden och hur det är att bo där skulle det vara väldigt informativt och intressant att träffa nån svensk är bofast där. Det skulle räcka med att ta en fika och snacka lite.

    Hör gärna av er om ni har möjlighet att träffas. Tack! :)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. GunillaEvertsson

    GunillaEvertsson Ny medlem

    Blev medlem:
    18 april 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0
    jätteroligt kul för dig hoppas det går bra! :) Håller tummen.
     
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Mitt förslag är att du blir medlem på tex Hospitality Club (gratis) eller Coach Surfers (gratis). Du kan då fråga alla lokala medlemmar om de skulle vilja träffa dig över en kopp kaffe, tapas, mer mat, eller tom bjuda en sängplats till dig. Jag har använt HC mycket och det har aldrig varit problem med värdfolket som jag kinesat hos. Lycka till!
     
  5. Backis

    Backis Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2009
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    13
    Jag kommer att vara i Sverige som det ser ut. Åker upp i morgon onsdag.

    Men du är välkommen med ev frågor här eller via meddelandefunktionen.

    Hoppas det går bra för dig

    B
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. elgringo

    elgringo Ny medlem

    Blev medlem:
    26 september 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svaren!

    Får resa och boende betalt så det är inga problem. :) Blir väl lite turist sightseeing på lördag och söndag.
     
  8. Backis

    Backis Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2009
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    13
    Mest effektivt är att ta någon av bussarna och hoppa av om något känns särskilt intressant.

    Jag åkte hem tidigare än planerat. Vill du fortfarande fika med någon så har jag inget planerat på lördag fm. Hör av dig med meddelande om du vill. /B
     
  9. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    Låter riktigt trevligt!
    @Elgringo, bättre tillfälle att träffa och snacka med en Barclona/Katalonienexpert sker inte så ofta! thumb
     
  10. elgringo

    elgringo Ny medlem

    Blev medlem:
    26 september 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Blev positivt överraskad av både arbetsgivaren och staden, så det kanske blir en flytt nästa år. Tack till Backis för en trevlig pratstund :)
     

Dela sidan

Laddar...