Bästa sättet att ta sig mellan Malga och Marbella / Puerto Banus

Diskussion i 'Semester i Spanien' startad av ingridb, 20 maj 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ingridb

    ingridb Ny medlem

    Blev medlem:
    15 april 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Ska över till Puerto Banus och hälsa på några vänner och denna gången kommer jag ej att ha bil så jag undrar vilket som är det bästa sättet att ta sig från Malaga till Puerto Banus.

    Jag kommer med lokal bussen från Nerja så det bäste vore om det gick någon buss från buss stationen i Malaga

    Men visst finns det annars ett lokal tåg som går mellan Malaga och Marbella ??
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. monica7

    monica7 Ny medlem

    Blev medlem:
    28 januari 2008
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    1
    marbella och malaga

    Hej ingrid, det finns lite olika varianter:
    Att ta sig till Marbella och andra orter vid kusten är ganska lätt. Buss och tåg transportsystemet har förbättrats kraftigt under de senaste åren.

    Bussen kostar ca 40 kr och går på dessa tider i denna länk:
    Malaga Airport to Marbella Bus Schedule
     
  4. Rothie

    Rothie Ny medlem

    Blev medlem:
    10 januari 2008
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej, lättast är att bara ta kusttåget som det heter, som går från Malaga tågstation (varje halvtimme om jag inte minns fel) till Fuengirola, Marbella, Estepona mfl stationer. :)
     
  5. ingridb

    ingridb Ny medlem

    Blev medlem:
    15 april 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svaren , är tågstationen i Marbella klar ?
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...