Avslappnad by med vackra stränder? Någon som kan tipsa?

Diskussion i 'Mallorca' startad av Juni, 8 juli 2012.

  1. Juni

    Juni Ny medlem

    Blev medlem:
    8 juli 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag och min 17-åriga dotter har bokat en biljett till Mallorca i slutet av augusti(4 nätter).Har följande funderingar:
    I vilken ort ska vi bo? Vill bo på litet ställe med avslappnad atmosfär och vackra stränder( inte alltför "trånga" om det är möjligt trots högsäsong).Gärna ej alltför charterbetonat.Vi har aldrig varit på Mallorca tidigare men utifrån det jag läst verkar norra, östra och sydkusten(ej runt Palma) mest tilltalande. Det får gärna finnas några pubar och matställen men vi kräver inget pulserande nattliv.Bor gärna på hostels eller liknande.

    Vi landar runt midnatt och jag undrar om någon vet om hyrbilsbolagen är bemannade så sent? Eller är det bättre att ta en taxi till hotellet?
    Skulle bli jättetacksam och glad om någon vill ta sig tid att svara på mina frågor.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Juni!!

    Välkommen till forumet spainsmile

    I denna kategori har vi väl en del trådar om Mallorca.
    Min favorit-ö thumb

    Det är väl ganska fullt på ön vid den tiden. Högsäsong.
    Favorit för mig är Puerto de Pollenca. Visserligen en
    liten badort men bra iaf. Man ska bo inne i stan vid stranden.
    Gamla staden ligger några kilometer inåt.
    Ni är ju bara 4 dagar så lite mycket restid kanske.
    Kolla med tjejerna på Mallorca-bloggen, dom är
    väl mer uppdaterade, fråga i kommentarerna.
    http://mallorcabloggen.se/

    Lycka till. Återkom gärna sen när ni varit där och berätta
    var ni hamnade. Skulle vara kul ;;;)

    Ciao P :sol:
     
  4. crazys

    crazys Ny medlem

    Blev medlem:
    25 december 2008
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    3
    Nordöstra delen borde vara bäst.
     
  5. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Prova Colonia San Jordi nere i sydvästra Mallorca. öns bästa stränder

    [​IMG]
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Juni

    Juni Ny medlem

    Blev medlem:
    8 juli 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack snälla för svar och välkomnande! :) Har faktiskt funderat på både nordöstra hörnet samt Colonia San Jordi och just nu lutar det åt sistnämnda (fantastisk bild!) Är det någon av er som provat att förbeställa transfer eller är det kanske smidigare att ta en vanlig taxi (vi landar ju som sagt väldigt sent på kvällen)?

    Tack för bloggtips, ska kolla upp!
    Vi hörs!
     
  8. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    Hej, en personlig favorit som överrenstämmer med det du söker är Puerto de Soller, fantastiskt på alla sätt! :)
     
  9. Juni

    Juni Ny medlem

    Blev medlem:
    8 juli 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Ok, jag ska läsa på lite om stället. Tusen tack för tipset :)
     
  10. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    Soller är lilla byn ovanför och Puerto de Soller är lilla fiskebyn, det är gångavstånd mellan dessa. Det går ett fint litet tåg i mellan denna plats till huvudstaden Palma.

    [​IMG]
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Juni

    Juni Ny medlem

    Blev medlem:
    8 juli 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Ser verkligen mysigt ut :). Jag har ett tag på mig att fundera. Förstår att fyra nätter är alltför kort tid att besöka Mallorca - jag vill ju se alla fina platser som ni tipsar om... men det är bättre än inget. Tack än en gång!
     
  13. Juni

    Juni Ny medlem

    Blev medlem:
    8 juli 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Hemma igen från underbara dagar nere i den mysiga byn Colonia San Jordi. Fantastiska stränder runt omkring och en mysig hamn med skönt folkliv. Bodde på Hostal Doris. Kan rekommenderas om man nöjer sig med enklare standard (däremot ingick riklig frukostbuffé och bemötandet av bröderna som äger stället var otroligt varmt och välkomnande). Vi tog taxi från flygplatsen, tog ca 40 minuter och kostade runt 60 Euro enkel. Mallorca gav mersmak:)
     

Dela sidan

Laddar...