Autonomo kostnad företag

Diskussion i 'Starta och driva företag i Spanien' startad av frida, 23 januari 2013.

  1. frida

    frida Medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    0
    Om gubben min driver ett autonomo i Spanien, där jag själv inte är delaktig ( ja iallafall inte på pappret), vad betalar då jag för månatlig kostnad för att få vara skriven i Spanien. Kommer mest passa barnen, men vad är kostnaden för mig egentligen? Man har ju rätt till sjukvård, dock så kanske man skaffar en privat men ändå.

    gracias de antemano!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Anna Malaga

    Anna Malaga Ny medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    11
    Din man kan skriva in hela sin familj: dig och barnen pâ sin sjukvârd. Ni blir hans beneficiarios. Ni fâr ett rött S.S.- kort var.
     
  4. frida

    frida Medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack snälla AnnaMalaga, så funkar det alltså. Men för de ca 270 euro(om jag minns rätt) han betalar per månad så går vi alla under detta, eller blir det ytterligare kostnad?
     
  5. Anna Malaga

    Anna Malaga Ny medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    11
    Ni gâr alla under hans sjukvârd, det kostar inget extra. Men kom ihâg att om han lägger ner företaget försvinner även ni ur sjukförsäkringssystemet nâgra mânader efter det.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. frida

    frida Medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    0
    Toppen då vet vi detta. STORT tack Anna!

    Fick reda på av en spanjor för ett tag sen att eftersom det satsat mycket på kvinnligt företagande, eller i allafall så vill de stötta detta från politikernas håll, så som kvinnlig företagare och innehavare av ett autonomo (ung. som svensk enskild firma) så betalar man bara 182 euro per månad att jämföra med de 270 euro som män får betala. Vilket blir väldigt fördelaktig om man då själv skulle stå för ftg! :)
     

Dela sidan

Laddar...