Att flytta till Spanien

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av Sommarvärme, 26 februari 2017.

  1. Sommarvärme

    Sommarvärme Ny medlem

    Blev medlem:
    26 februari 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi är intresserade av att flytta till Spanien, så vi undrar om det är någon som vet om man kan hyra en lägenhet eller ett hus relativt billigt ?! Vet ni var man kan söka bostad där ? Vi kan tänka oss att bo på landet, men gärna i närheten av hav ! Alla tips är intressanta ! På grund av ledsjukdom, så skulle jag må bättre av att flytta där det är varmare ! Mvh
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej!
    Välkommen till forumet!
    Ja billigast och även varmast i Spanien är det på Costa Blanca där tex Torrevieja ligger tex.
    Murcia-området är också varmare än övr regioner.
    Finns många trådar om att hyra här på forumet. Kolla i kategorin Hyresmarknaden.
    Här är iaf några länkar till sidor med att hyra (alquilar) Man få se upp så det inte menas
    per vecka (semana) utan per månad (mes). Och ändra till provins,ort osv...
    http://www.vibbo.com/alquiler-de-pisos-torrevieja/?ca=3_s&th=1&fPos=394&fOn=sb_st
    http://www.fotocasa.es/es/alquiler/casas/torrevieja/todas-las-zonas/l
    https://www.idealista.com/alquiler-viviendas/torrevieja-alicante/
    Så har du ju svenska Blocket Utland att kolla i.

    Chao P :)
     
    StefanLoå och Sommarvärme gillar detta.
  4. teddi

    teddi Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 september 2013
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    153
    Hej,,Titta på en sajt som heter Home Away,,Ett stort utbud på Costa Blanca,,Mycket engelska ock franska ägare som hyr ut sin bostad..Inga som helst problem,,
    Som innehavare av Psoriasis Artrit med både utslag ock inflammation mår jag helt förträffligt i Torrevieja,,Lycka till,,:D
     
    Sommarvärme gillar detta.
  5. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej alla som har dessa sjukdomar som jag reumatiker mår förträffligt här nere slipper alla mediciner och läkarbesök och på sjukhus som man var tvungen och besöka i Sverige .Och som kostade mycket pengar .Så välkommen ner Sommarvärme
     
    Sommarvärme och teddi gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Men Home Away hyr väl bara ut korttidsboende för semester och dylikt, dom vill ju flytta ner...?
    Chao P
     
  8. teddi

    teddi Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 september 2013
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    153
    Fem månader i Denia är väl inte kort tid?Iof sej blev det tre mån, för våran del,,På grund av vwifi..
    Om jag inte ser fel så söker dom väl nåt att hyra??:D

    Du menar året runt? Det vet jag ingen sajt om i så fall,,

    http://spanskafastigheter.se/ Kanske,,
     
    Last edited: 27 februari 2017
  9. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    En granne hade bjudit sin far från Skottland hit till Teneriffa. Fadern är 90 år och anlände i rullstol. Vid hemresan gick han själv upp för trappan till flygplanet - efter en vecka!
     
    rinconada, Sommarvärme, erkki och 1 annan gillar detta.
  10. Sommarvärme

    Sommarvärme Ny medlem

    Blev medlem:
    26 februari 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi är intresserade av långtidsboende, 1 år till att börja med ! Tack för informationen, jag ska kolla upp de !
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    OK när jag sökte på Home Away så fick jag inte fram nåt annat än att jag skulle fylla i datum och fick bara upp
    för 2 månader...Datum tex i febr och sen bara slutdatum i mars...Gjorde väl fel då.
    Länkarna jag lade in har ju långtid iaf på 11 mån och kontrakt på förlängning kan man få.
    Men spanska och betydligt billigare då förstås.
    En annan som har billiga men är då ofta upptagna:
    http://zariko.com/vuokrataan/?lang=es
    En stor samlingssajt:
    http://www.enalquiler.com/search?provincia=3&query_string=alicante

    Chao P
     
    Last edited: 27 februari 2017
  13. teddi

    teddi Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 september 2013
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    153
    Nä,,,Du gjorde inte fel,,Bara att kontakta fastighetsägaren,,Hoppas det går bra för denne tjej nu,,
    Ja har inget mer,,
     
    Sommarvärme gillar detta.
  14. Katt arina

    Katt arina Känd medlem Staff Member

    Blev medlem:
    21 februari 2016
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    425
    Om ni ska boka boende via nätet, utan att åka ner och titta er omkring innan, så rekommenderar jag att ni först hyr på en kortare tid (eller längre med möjlighet till uppsägning om ni inte trivs) och sen letar långtidsboende på plats. Utbudet är stort och det gäller att hamna i ett område man trivs i, även om det bara är på ett år.
    Jag rekommenderar samma sidor som Preciosa, dvs:
    www.fotocasa.es
    www.idealista.com
     
    Peztis gillar detta.

Dela sidan

Laddar...