Arbetsvisum i Spanien?

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av Kalle, 25 april 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kalle

    Kalle Ny medlem

    Blev medlem:
    8 mars 2008
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag och en vän har planerat att flytta ner till Spainen och jobba ett par månader/år inom snar framtid.
    Därför undrar jag om det är någon som vet något om man behöver arbetsvisum för att få stanna och arbeta en längre tid, om detta är lätt att få och ungefär hur lång tid det tar för att få det beviljat?
    Har även hört att lägenheter ska vara väldigt lätt att få tag på där nere men är det någon som vet vad hyrorna ligger på i genomsnitt inne i centrala Barcelona?

    Andra tips på bra klubbar som måste upplevas och dylikt uppskattas skarpt!
    Thanks
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Maggan

    Maggan Ny medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0
    arbeta i spanien

    Kan inte detaljerna men jag kan tänka mig att det är ursäkta ordavalet, "skitlätt". Du är ju EU-medborgare så du kan utan problem flytta till vilket EU-land som helst och börja jobba där. Tror till och med du kan få a-kassa när du är där nere..

    Någon annan kan säkert fylla i detaljerna.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...