Alkoholregler Kanarieöarna

Diskussion i 'Kanarieöarna' startad av Kalle, 10 mars 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kalle

    Kalle Ny medlem

    Blev medlem:
    8 mars 2008
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0
    Ska åka till kanarieöarna över påsken, någon som har koll på hur mycket alkohol man får ta med hem till sverige, en kompis påstod att de vanliga Eu reglerna inte gällde där? Hur mycket bagage kan man ta med på planet utan att behöva betala för övervikt?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Lasse77

    Lasse77 Ny medlem

    Blev medlem:
    14 januari 2008
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0
  4. AnneliH

    AnneliH Medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2008
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0
    Det brukar stå på resebolagens hemsidor hur mycket man får ta från Kanarieöarna de tillhör ju inte EU som sagt.

    RESANDE SOM FYLLT 20 ÅR
    Sprit över 22% 1 liter
    eller starkvin (max. 22%) 2 liter
    och vin 2 liter
    RESANDE SOM FYLLT 18 ÅR
    Cigaretter 200 st
    eller cigariller 100 st
    eller cigarrer 50 st
    eller röktobak 250 g

    Det här prisuppgifterna hittade jag på MyTravel. Det kan skillja från olika bolag.

    Extra bagagevikt / Upp till halva priset vid förbeställning
    Du betalar 150 kr per 5 kg extra du vill ta med utöver din ordinarie tillåtna vikt.
    (som brukar vara 20 kg...men det kan skillja sig där också mellan olika flygbolag...kolla deras hemsida)

    Priset gäller för både ut och hemresa.

    5 kg extra vikt kortdistans... 150 kr.

    10 kg extra vikt kortdistans... 300 kr.

    15 kg extra vikt kortdistans... 450 kr.

    20 kg extra vikt kortdistans....600 kr.

    Köper du inte till extravikt och du har 5kg övervikt när du ska hem så är det 100:-/kg som gäller (alltså 500:)....

    Ha en trevlig semester!!:)
     
  5. Manolo

    Manolo Är här för att hjälpa dig

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    50
    Regler Kanarieöarna

    Bra info AnneliH!

    Det stämmer som Lasse77 säger vad jag vet också att Kanarieöarna står utanför EU´s skattesystem, precis som brittiska Kanalöarna och finska Åland. Dom har samma införelsekvot på alkohol som icke EU-länder.

    Ingen aning varför dom har gjort så, men kanske för att ha dom öarna som skatteparadis !? :D
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Kalle

    Kalle Ny medlem

    Blev medlem:
    8 mars 2008
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0
    tack snälla ni för den utförliga informationen, när det ändå finns en tråd så passar jag på att ställe en annan fråga
    Hur är vädret där i runt påsk?
     
  8. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Det bästa med Kanarieöarna är just att vi är längst bort från EU´s byråkratiska kvarnar. Det är ett av skälen att jag vill bo på just Kanariöarna. Här pratar vi inte mycket om väder, det är ju "bra väder" för det mesta. Om man vill vara litet gnällig har det kanske regnat litet för litet i år.

    Här är en ganska tillförlitlig väderleksrapport för Teneriffa:

    http://www.inm.es/web/infmet/predi/locali/CCT.html
     
  9. AnneliH

    AnneliH Medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2008
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi har varit på Gran Canaria 7ggr runt påsk (de andra 6 öarna har jag tyvärr ej besökt) Vad jag förstår så skiljer sig vädret väldigt mycket från ö till ö och från nord till syd på själva ön.

    Vi har valt sydsidan på Gran Canaria, p g a ljuset som är obeskrivligt härligt. Det laddar alla batterier :)

    På en ö växlar vädret väldigt fort och det är som oftast en behaglig briz som gör att det känns som en väldigt fin svensk sommardag varje dag. Jag har upptäckt att väderleksrapporter ska man inte lita så mycket på, det är bättre att ta dagen som den kommer när man ändå är på semester. Det kan t o m vara skönt med en molnig dag...för att vila skinnet.

    Vi har haft bra väder alla gånger, runt 20-29 på dagarna kvällarna har varit ljumna och sköna. En tröja kanske kan gå åt om man har lite solfrossa :)... Förra året hade vi en dag då det var väldigt kalla vindar mot vad det har varit åren innan.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...