Algarrobo Pueblo

Diskussion i 'Malaga' startad av Tango, 11 februari 2015.

  1. Tango

    Tango Ny medlem

    Blev medlem:
    11 januari 2015
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Tänker åka till Torrox om 2 veckor, skall då besöka Algarrobo. Är det någon som känner till byn? Finns det tex. ett bytorg ? Restauranger? Sevärdheter?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Algarrobo

    Jag har besökt byn för många år sedan då jag sökte boende. Det är en typisk andalusisk "pueblo" med vita hus. Kanske 6000-7000 invånare. Sevärdheter i själva byn ett par kyrkor. Nära kusten, cykelavstånd = några få kilometer.
    Det blev inget hus för mig för jag tyckte det var alldeles för dyrt (2007). Nu kanske det är andra priser.
    https://www.google.se/maps/place/29...m2!3m1!1s0xd7238ef6a1cf3cd:0xaa5468903f1c5ba7
    PS:Algarrobo= Johannesbrödträd
     
    Last edited: 12 februari 2015

Dela sidan

Laddar...