Alcossebre, Costa Azahar, donde..

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av Preciosa, 26 juni 2011.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    Hej P, då kan jag meddela att vi har bott där i ett halvår, :vissla: har många fina minnen därifrån, Alcossebre är bland de mest genuina och vackra orterna längs hela kusten enligt jag och min fru iallafall. thumb
    Den ligger som sagt på Costa Azaharkusten, dvs apelsinkusten! :) Rekomenderas otroligt mycket, det var tal om att bygga en ny flygplats utanför Castellon, som är regionens "huvudstad", vet ej om den är klar eller hur planerna fortskrider..

    http://spanienforum.se/semestra-i-spanien/16-costa-azahar.html

    http://spanienforum.se/semestra-i-s...enforum-haer-hittade-vi-droemlaegenheten.html
     
  4. ropen

    ropen Ny medlem

    Blev medlem:
    27 juni 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Alcossebre

    Kan verkligen rekommendera denna pärla. Inte alls så exploaterad som många andra turistorter längs den spanska kusten. Vi har haft lägenhet där sedan 2004 och trivs alldeles ypperligt.

    Flygplatsen som Patrick skriver om och som ligger ca 20 min från Alcossebre heter Cabanes och är färdig, men är inte säker på om man börjat trafikera den ännu.

    Hälsningar
    Roland
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Roland och välkommen till Spanienforum spainsmile
    Va´kul att du skrev och just har en bostad där. Blev nyfiken på
    orten och såg heller inte att vi haft en tråd innan..
    Låter som ett verkligt fint ställe..skulle vilja flytta dit om jag
    kunde...Stor skillnad mot där vi bor nu..

    Ciao så länge P ;;;;;)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. GunillaEvertsson

    GunillaEvertsson Ny medlem

    Blev medlem:
    18 april 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0
    Håller med, ser superfint ut.
     
  8. ropen

    ropen Ny medlem

    Blev medlem:
    27 juni 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hus och lägenheter till salu i Alcossebre

    Hej
    Jo, orten är verkligen hur trevlig som helst, speciellt om man vill leva ett lugnare liv. Alcossebre ligger bra till för andra utflyktsmål, såsom Castellon, Valencia, Benicassim och Barcelona naturligtvis.
    Vill ni se andra hus och lägenheter till försäljning eller uthyrnign så kolla gärna in på vår hemsida
    www.costa-azahar.se
     

Dela sidan

Laddar...