Aktivteter i maj

Diskussion i 'Torrevieja' startad av AnnaE71, 18 mars 2014.

  1. AnnaE71

    AnnaE71 Ny medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej.
    Åker ner till vårt lilla paradis i Torrevieja några dagar i maj.
    Har med 3 tonåringar denna gång och undrar vad det finns för aktiviteter/sevärdheter som skulle kunna intressera dem?
    Någon som vet hur vädret och vattentemperaturen är i mitten av maj?
    Är det fint väder och hyggligt varmt i vattnet blir det väl stranden större delen av tiden men det kan vara bra att ha lite bra tips på annat man kan göra om det visar sig att det är för kallt i vattnet.

    Tacksam för svar.

    Anna
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Vad är dom intresserade av? Det finns ön Tabarca, borgen i Alicante, Varmbad i Archena och jag kan hitta på mycket om jag vet inriktningen så som Candelaver grottan strax norr om Alicante eller Guardalest. Ja det finns mycket som sagt.

    //Eckhoff
     
  4. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej shoppingcentrumet la zenia boulevard ca 7-8 km från Torre där kan dom nog slå ihjäl tid,nere vid Carrefour finns bowling,minigolf,spelhall,bio etc.mittemot oss på Calle severo ocha thumbthumb finns windsurfingskola och uthyrning dom håller lektioner nere vid La mata stranden ,det är varmt i både vatten och luft i maj ,vinden kan dock fortfarande vara lite sval
     
  5. Femina

    Femina Ny medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2013
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    1
    Aktiviteter Torrevieja

    Hej! Jag har samlat på mig lite utflyktsinfo fr olika sidor på nätet:

    En båttur kanske, till ISLA DE TABARCA:

    "Båt dagligen från hamnen i Torrevieja ca kl 11.00. Åter sen eftermiddag.

    Båtturen tar ca 40 minuter till Tabarca, vissa av båtarna har fönster i kölen för att kunna se på medelhavets flora och fiskar.

    På ön finns flera trevliga restauranger, butiker och en liten strand.
    Underbart snorkelvatten!"


    In i en U-båt, SUBMARINO S-61 DELFIN:

    "U-båt som ligger i hamnen i Torrevieja.

    Här kan du se en u-båt inifrån samt föreställa dig hur besättningen levde.

    Öppet:

    okt-maj onsdag-söndag 10.00-15.00

    juni-sept onsdag-söndag 17.00-22.00."


    En kortare båttur med KUSTBÅT:

    "Avgår från hamnen i Torrevieja flera gånger dagligen.

    Turlistan sitter på biljettkontorets vägg.

    Turen tar 30 minuter."


    TORREVIEJA SIM-SPORTHALL:

    Adr. Avda. Monge Y Bielsa-S/N. Torrevieja.

    Man måste bära badmössa. Det finns att köpa i entrén.

    Tel. 965 707 713.


    Ett besök i Europa-parken JARDIN DE LAS NACIONES:

    "Ett av de största grönområdena i Torrevieja, 40.000 kvm.

    För de mindre; titta på små djur, åka tåg,

    svan på dammen, hoppa hoppborg. Även lekpark med Dinosaurie-kana.

    Öppet till kl. 24.00."

    Det finns ju äv en vattenpark utanför Torre...Det kanske kan vara något...

    Jag och en väninna ska vara i Torre en vecka fr 7/5. Längtar till värme...
    Vill inte ha en enda regndag! :))

    Ha de!:sol:
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej glömde det viktigaste om Ni som oss är fotbollsmördar Elche spelar i primera och möter Fc Barcelona hemma i mitten på maj ,dyra biljetter men det kan det vara värt.:):)
     
  8. AnnaE71

    AnnaE71 Ny medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för alla tips.

    Vi bor precis vid LaZenia Boulevard så dit kommer vi helt klart att gå.
    Vi har med sonen som är 15 plus en kompis till honom samt dottern som är 12 år. Så lite "grabbigare" saker blir det väl.
    Fotboll lät intressant, det är 2 idrottskillar, kollade datumet där och det är helgen innan vi kommer ner, tyvärr, men det kanske finns andra matcher man kan leta upp.
    Tabarca var vi på i somras, härligt ställe, men jag tror inte vi åker dit denna gång.
    Grottorna lät intressant, vart ligger de?
    Försökte leta efter när Aquapolis öppnade men som jag fattade det så var det i juni.
    Tacksam för alla svar och tar gärna emot mer tips, om inte annat så kommer vi åka ner fler gånger :sol:

    Anna
     
    Last edited: 18 mars 2014
  9. Karost

    Karost Medlem

    Blev medlem:
    2 februari 2014
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Barca spelar helgen 10-11 maj osäker på vilken av dagarna, och det kan ju ändra sig snabbt.

    Karin
     
  10. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    U-båten är absolut ett MÅSTE, speciellt för grabbar i den åldern. Även tullbåten som använts som spaningsbåt vid knarksmuggling är sevärd. Kanske också det lilla saltmuse'et.
    rocio
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. A-K

    A-K Medlem

    Blev medlem:
    25 november 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0
    Sedan är det ju Feria de Mayo. Osäker om det första eller andra helgen i maj. Kolla länken Aktiv i Torrevieja.
     
  13. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Sök på Cuevas del Canelobre!

    //Eckhoff
     
  14. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    Hola AnnaE71.

    Tror tyvärr det är bara att glömma dessa matcher:( Slutsålt direkt när de släpps.. om du inte är villig att betala från 300€ för de sämsta platserna:( Kollade i november och redan då var det kört för vettiga priser.. men som du skriver så finns det kanske andra mindre intressanta matcher.

    Jag var nere med sambo och 6-årig dotter förra året mitten maj och då tippar jag det var ca 18-19 grader i havet vid Cura.

    Aquapolis har jag också "avverkat". Två tips, köp förköp på biljetten(behöver inte välja dag) pga köerna och hoppa över erbjudandet om mat vid biljettköpet på nätet. Finns bättre käk på plats att välja på än de som erbjuds. Det viktigaste - vänta in i mitten på augusti för vattnet är inte uppvärmt så låt solen göra sitt först:)

    / Pedro
     
  15. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Feria de Mayo:

    14-18 maj i år thumb


    P :sol:
     
  16. AnnaE71

    AnnaE71 Ny medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för tipset om Feria de Mayo, då är vi där nere. :)
     
  17. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej Nej men 150 om du åker dit veckan innan och köperthumb
     
  18. Emmisdemmis

    Emmisdemmis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2013
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    31
    Hej Anna,
    Vi har barn i samma ålder, också son på 15, dottern dock 13.
    Jag har samma tankar som du, då främst sonen vill att det ska hända något på semestern.:):)
    Skriv gärna sedan vad ni hittade på, som ungdomarna gillade.
    Vi har köpt en basketboll, för lite spel (finns i parken bort mot Carrefour, vid Av de Paris), och två tennisrack, för banor finns det lite här och där.

    Windsurfingskola lät kul, som någon skrev om.thumb
    Sen vet jag att det finns gocart, åt det håll som ni bor.
    Annars tänker jag att strandfotboll kan vara något, bara man hittar några gubbar att spela med. Strandtennis tycker jag själv är kul, fast att spela med mamma är väl inte alltid drömmen när man är tonåring.

    Tacksam för alla tips på tonårsaktiviteter.:)
    Trevlig kväll, hälsar Emma (mkt regn på västkusten idag)
     
  19. AnnaE71

    AnnaE71 Ny medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Emmisdemmis.

    Förhoppningsvis så kommer det vara varmt och soligt och hyggligt varmt i vattnet så då kommer vi hålla oss vid stranden/poolen.
    Men självklart kan jag skriva vad vi gjort om vi hittar på något kul.
    När åker ni? Vi har ju varit nere några somrar nu men då är det oftast så varmt att man håller sig vid vattnet. I somras var vi dock på Tabarca, liten mysig ö med fint vatten där man kunde snorkla. Sedan har vi varit runt på stränderna runtomkring Torre, det är alltid kul att se någon annan strand. Kan rekommendera Mil Palemeras, La Mata mfl. Vid stranden som ligger söder om hamnen i Torre brukar de ha uppblåsbara "hoppborgar" (om det inte blåser) Vi har aldrig varit där men detta fanns även på Mil Palmeras när vi var där, det var uppskattat. När vi är där nere på somrarna så har vi vänner, som bor i närheten, som vi umgås med och då har 15-årigen kompis bland dem. Zenia Boulevard (det stora shoppingcentralt) är alltid ett måste när vi är där nere, dels för att shoppa sedan har de gratis Wifi så vi kan åka förbi där på väg hem fr stranden och ta en fika och passa på att surfa, viktigt för en 15 åring men även för alla andra i familjen thumb.
    Gokarten har vi åkt förbi massor av gånger, kanske skall stanna och kolla på den när vi är nere denna gång.

    Jag tackar för alla tips, tar gärna emot fler, vi kommer ju åka ner några fler gånger, och så återkommer jag till dig Emmisdemmis. :sol:

    Ha en skön dag (fr ett regnigt västkusten i dag med :frusen:)
     
  20. chef

    chef Ny medlem

    Blev medlem:
    2 januari 2014
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Det finns en Go-cart bana strax söder om Punta Prima, med diverse aktiviteter som passar dessa unga människor så som pilbåge mm. Mini golf ovanför restaurangen Sun Rise- Playa Flamenca, om den nu är öppen i maj?
     
    Last edited: 25 mars 2014
  21. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Alicante är väl ett måste! Gå/ åka hiss upp till borgen. Bara för utsiktens skull. Sen finns det ett litet roligt museum (sic!) om "Hogueras". Alltså man får veta lite om deras historia och se några figurer som man har sparat för elden. Bra alternativ om man inte kan se hogueras irl.
    Plaza de Toros. Det finns lite utställning om tjurfäktning där. Har varit gratis, men öppet bara några timmar dagligen. Man behöver inte gilla tjurfäktning för att gå dit och titta. Spansk historia och kultur är det ju.
     
  22. AnnaE71

    AnnaE71 Ny medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Det blev mest sol och bad

    Hej igen.

    Jag lovade ju att berätta vad vi gjorde när vi var nere nu i maj.
    Trots lite småtråkigt väder (halvklart och ostliga vindar) var vi mest på stranden. Vi bor närmast La Zenia men där var det rätt "öde" så vi var på Mil Palmeras och La Mata.
    Zenia Boulevard fick ett par besök, samt marknaderna i La Mata och Oriheula Costa. Go Carten som ligger i Punta Prima var populär. Där var vi 2 ggr.
    Vi var även inne i Torrevieja, vi gillar Pizza No 1. Gick förbi majfestivalen men barnen var inte så intresserade.
    Nu ser vi fram emot sommarsemestern, mindre än 40 dagar kvar tills vi är nere nästa gång :sol::sol:

    Anna
     
  23. Femina

    Femina Ny medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2013
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    1
    AnnaE71, lät som en trevlig Torre-vistelse! :) Om en månad är vi ett gäng vuxna på plats, i olika omgångar, inne i Torre centrum, + lilla barnbarnet 6 mån! Ska bli så kul! Hört att det ska bli ovanligt varmt, men det blir bara att bita ihop, ta ett till dopp i havet och käka ännu mera glass :))
     
  24. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...