Aktiviteter/klubber/kurs for "yngre" voksne?

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Cat, 24 september 2013.

  1. Cat

    Cat Ny medlem

    Blev medlem:
    22 september 2013
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    5
    Hei, jeg er ganske ny på forumet.. og norsk.

    Etter å ha bodd i Torrevieja/Orihuela Costa en god stund har jeg merket at jeg kjenner og omgås nesten utelukkende personer som er 60+. Selv er jeg rundt 40.

    Dette er ikke noe problem forsåvidt og helt naturlig på et sted som dette. Men jeg merker at disse har litt andre interesser enn meg og at de gjerne gjør ting som par (eller flere par sammen). Og jeg har ikke lykkes med å finne aktiviteter eller "klubber" for oss som er voksne, men yngre enn 60. Jeg har faktisk sett flere interessante kurs/aktiviteter der minste alder er 55...

    Jeg er ikke veldig interessert i å sitte på en pub og drikke alkohol hver dag og er heller ikke veldig opptatt av å henge rundt på et treningssenter. Jeg er heller ikke på markedet for dating. Dermed utelukkes de mest vanlige møtestedene for de i min aldersgruppe 30-50(?). Jeg er også i arbeid på dagtid (men fleksibel), så mange aktiviteter som skjer på formiddagen/dagen er heller ikke det beste.

    Finnes det noe som helst tilbud der det ikke 90% er en generasjon eldre enn meg? Det kan være ting som fotografi, data eller tegning for eksempel eller andre ting som er litt mer hobby-relaterte og sosiale. Om det er skandinaver, briter eller spanjoler spiller liten rolle for meg og det må gjerne være en blanding. Men jeg sliter nok litt med å føre en lengre samtale på spansk ennå. Når det er sagt har jeg også gått på spanskkurs, der de andre elevene enten er 20 år yngre eller 20 år eldre enn meg.

    Og bare så det er sagt, så har jeg ingen ting i mot å omgås mennsker som er eldre (eller yngre) enn meg, det hadde bare vært bra med litt mer ballanse av og til.

    Alle tips mottas med takk.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. LenaR

    LenaR Ny medlem

    Blev medlem:
    5 februari 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    Börja spela golf!
     
  4. Cat

    Cat Ny medlem

    Blev medlem:
    22 september 2013
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    5
    Takk for tips!
    Dessverre er ikke golf noe for meg (jeg har prøvd flere ganger). Det tar for mye tid og koster for mye penger i forhold til gevinst for meg, kombinert med manglende interesse. Det er nettopp denne typen aktivitet mine bekjente holder på med, helst på dagtid, når jeg er opptatt med jobb.
     
  5. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Vattensporter...
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Cat

    Cat Ny medlem

    Blev medlem:
    22 september 2013
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    5
    Jeg vet jeg høres negativ ut nå, men jeg er ute etter noe som er litt mer lærerikt, som praktiske kurs, og som i tillegg er sosialt. Jeg har sett etter et hobbyfotograf kurs i en evighet, men det jeg finner er kun for pensjonister eller på Spansk (noe som hadde vært nyttig, men jeg tror jeg må opp et nivå med spansk språk først).

    Siden jeg jobber hjemmefra store deler av tiden, leter vel etter ett eller annet som ikke er FOR tidkrevende, men som har faste tider hver uke. Lett å bli sittende hjemme og jobbe utover ettermiddagen i stedet for å komme seg ut og gjøre noe annet, når man ikke har faste tider for hobbyer eller kurs. Det er lett å utsette ting til i morgen eller neste uke når man ikke har et sted og en tid for fritidsaktiviteter.

    Og jeg er nok mer en kreativ/sosial person enn en sporty/sosial person tror jeg. Et eller annet samtale-basert kurs i spansk kunne kanskje fungert, men med privatundervisining er jeg like langt egentlig.
     
  8. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Du kan ta dukkurs och ut och dyka, där träffar du massor av folk i vår ålder.

    //Eckhoff
     
  9. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
  10. Cat

    Cat Ny medlem

    Blev medlem:
    22 september 2013
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    5
    Takk takk! Den siden var ny for meg :)

    Vann og jeg er ikke helt bestevenner.. Vi synes det er greit å svømme og bade sammen i timesvis, så lenge mitt hode er over vannflaten det meste av tiden. Skulle veldig gjerne ha dykket, men tror verden har det bedre om jeg finner noe annet å holde på med :)
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Prova, man kan åka med gratis på ett provdyk för att se om man är intresserad.;:;;)

    //Eckhoff
     
  13. Cat

    Cat Ny medlem

    Blev medlem:
    22 september 2013
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    5
    Tror dessverre ikke at min delvise (hodet under) vannskrekk kureres av et prøvedykk. Men takk for tips likevel! :)
     
  14. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hei Cat

    Jag vill ha flytväst på Finlandsfärjorna :D

    Du får kolla min blogg om träffar. Jag har alla åldrar i min blogg som skriver :)
    Egen liten "klubb"...Många är i 30-40 årsåldern och tycker jag är en bra
    "morsa", ja Perra här sa mormor och det var lite väl fräckt :D
    Han kommer ner med 10 polare i morgon. Bäva månde Torre gapskrattt

    Det ÄR många äldre här men det är inget konstigt. Man måste försörja
    sig och då har ju vi pension vi äldre.

    Jag har inget tips annars men man kan annonsera efter kompisar. Det gjorde
    jag när jag kom ner hit 2001 Fick flera toppentjejer att umgås med och fast
    det är många år sen nu så ses vi fortfarande. Jättekul!!
    Tror jag skrev i Más Amigos forum eller deras annonssajt. Man kan också lägga in en rad på
    Spaniaposten.no el kanske på Vikingposten el Skandinaviska-Bladet

    Ciao P ♥
     
    Last edited: 26 september 2013

Dela sidan

Laddar...