Aktiviteter för 50-års firande

Diskussion i 'Mallorca' startad av erik88, 17 februari 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. erik88

    erik88 Ny medlem

    Blev medlem:
    12 januari 2008
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan! Jag och min familj ska åka till Mallorca för att fira min mammas femtio årsdag. Jag skulle vilja ge henne en oförglömlig upplevelse på Mallis. Har nån här några kontakter inom flygning av något slag exempelvis, paraglide eller fallskärmshoppning, mail eller telefon-nummer! Om ni har något annat tips uppskattas det också!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Manolo

    Manolo Är här för att hjälpa dig

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    50
    flyga på mallorca

    Det finns ganska mycket att hitta på. Ballongfärd över Mallorca är en annan sak.
    http://www.mallorcaballoons.com/ jättehäftig upplevelse.
     
    Patrick gillar detta.
  4. PeterLarsson

    PeterLarsson Ny medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    9
    mallorca

    Har en länk där du kan kanske kan få mer info om skydiving på mallis annars så kan ni också bjuda er pappa på en trevlig vandring, det kan jag intyga, har varit där ett par gånger.
    Hyr en bil och kör till Alaro som ligger vid Santa Maria längs motorvägen till Alcudia.
    Där finns en liten väg som leder till Castillo de Alaro som var en gammal fästning där man hade utsikt över stora delar av ön.
    Bilen parkeras på en äng nedanför berget och därefter gör ni en ganska lätt, men mycket trevlig vandring som tar ca 40 minuter (tror jag, det var ganska längesedan jag gjorde den).
    Vid bergets fot ligger en "bondgård" som också inrymmer en restaurang där de serverar de mest underbara lammstekar.
    Beställ när ni går upp så är maten lagom klar tills ni kommer tillbaka.
    Uppe vid fästningen går det också att äta, men det är betydligt enklare och mindre utbud. Här finns ett litet kapell och ett härbärge där man kan övernatta.
    En trevlig utflykt på dagen och kvällen kan ni sedan antingen gå på en trevlig restaurang eller åka till Herrgådsfesten på Son Amar. Det är riktigt trevligt.
    Show och underhållning och vettig mat.
    En riktig festkväll.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...