Adoptera/bli fosterhem en övergiven kattunge -en av miljoner....

Diskussion i 'Övrigt - Ordet är fritt' startad av Mihox, 1 september 2010.

  1. Mihox

    Mihox Ny medlem

    Blev medlem:
    8 juni 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    0
    Som vi alla vet så finns det tusentals hemlösa djur i Spanien. Man kan inte rädda alla.
    Men idag när det utanför vår grind dyker upp en kattmamma med en max 12veckors unge i släptåg och ser slitna ut blev det för mycket. Framförallt eftersom mamman har halsband!!! Det är plågsamt uppenbart att dom inte har ett hem dock. Dom är på gränsen till svultna (kattungen mest) och orkar inget. Troligen har någon säsongsboende/semesterfirare tagit en kattunge i våras, gett henne halsband och gjort henne tillgiven, för hon var inte rädd av sig utan snarare sökte kontakt. Sedan har man tröttnat/åkt hem och lämpat av mor & son (kanske var d fler ungar). Alla djurskydd är överfulla och tar inga djur som inte lämpas vid dörren av "smitare". Jag har fått tag i kattungen och ska till veterinären strax för en allmänkoll. kan inte ta in mamman pga våra egna katter/plats.
    MEN vi kan bara inte ta honom då vi redan har katter och ej har plats för fler.
    JAG tänker dock se till att åtminstone ungen får ett hem.
    VILL DU BLI DET HEMMET????

    Genom att ta in kattungen och lämna mamman har jag gjort ett hemskt val, och tagit på mig ett ansvar. Om du inte vill/kan adoptera katten, kanske du kan tänka dig att vara fosterhem? Han behöver tid och sällskap. Jag tar ansvar för att hitta ett hem under tiden han bor hos dig.

    Vi finns i Torrevieja.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Mihox

    Mihox Ny medlem

    Blev medlem:
    8 juni 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    0
    uppdatering:
    kissen som går under arbetsnamnet "Lusen" (gissa varför!) är bara 4veckor gammal!!! :eek:
    Han är i fin form förutom några saker som är under åtgärd (löss, ögoninfektion & mask) allt detta bör vara botat inom veckan mer el mindre. sen måste han ju gödas och få kärlek såklart!
     
  4. crazys

    crazys Ny medlem

    Blev medlem:
    25 december 2008
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    3
    vad gjorde ni av mamman?
     
  5. lovisa

    lovisa Ny medlem

    Blev medlem:
    8 december 2008
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0
    åh hoppas någon kan hjälpa till!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Mihox!

    Största chansen att få ett hem till kattungen skulle jag tro
    är om ni skriver i gästboken på Masamigos hemsida. Föreningen har ju
    ca 7000 medlemsfamiljer. De flesta bor ju i Torrevieja med stor omnejd
    och läser gästboken. Förutsätter att man är medlem.
    Om man kontaktar dom så kanske det går att få in ett medd ändå.

    Saludos P ;;;;;) ;;;;;)
     
  8. Mihox

    Mihox Ny medlem

    Blev medlem:
    8 juni 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    0
    Mamman är tyvärr kvar ute....kan inte rädda alla, men om någon vill ta henne så kan d nog ordnas.

    Det bästa är att kissen fått ett hem redan!! Trodde aldrig att det skulle gå så lätt, och inser att vi (Lusen mest) nog hade tur ;)


    saludos alla! :D
     
    Last edited: 2 september 2010
  9. crazys

    crazys Ny medlem

    Blev medlem:
    25 december 2008
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    3
    bra att skilja en kattunge från sin mamma vid fyra veckors ålder.

    minst 12 veckor är det som gäller. ungen lär nu både få fysiska som psykiska problem.
     
  10. A-Lotta

    A-Lotta Medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    13
    Hej

    Det gör ont i själen när man läser om övergivna katter. Jag blir glad att läsa att du ordnade ett hem till en av kissarna hoppas att mamman får ett hem också. Tyvärr ser man detta alltför ofta när man är utomlands och som kattägare (2 välgödda honkatter) kan inte jag motstå när någon utsvulten katt sätter sig och stirrar på mig utan de får lite mat. Det kanske är fel att ge dem mat men jag kan inte att ignorera de magra stackarna.

    Lotta
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Mihox

    Mihox Ny medlem

    Blev medlem:
    8 juni 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    0
    Ungen hade inte överlevt mer än en vecka till ute....men det kanske hade vart bättre enligt dig? ));)banghead

    Och han mår prima-glad och lekig. det hände ganska ofta att katter bli föräldralösa för tidigt- och så länge någon tar hand om dem på rätt sätt så går det bra.
     
    Last edited: 4 september 2010
  13. crazys

    crazys Ny medlem

    Blev medlem:
    25 december 2008
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    3

    här kan du läsa på lite.

    Varför bör kattungarna vara minst 12 veckor? - Allmänt - Burmilla iFokus
     
  14. Mihox

    Mihox Ny medlem

    Blev medlem:
    8 juni 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    0
    Crazys- allt är inte svart eller vitt här i livet, de perfekta förhållandena infinner sig inte alltid.

    Läxa inte upp någon när du uppenbarligen är både trångsynt och svartsynt. I pity you.

    Nu orkar jag inte engagera mig mer i dig- gjort är gjort och jag har räddat ett liv- du har bara gnällt- The END!
     
  15. crazys

    crazys Ny medlem

    Blev medlem:
    25 december 2008
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    3
    I och för sig har jag även länkat till info så att i alla fall andra kan ta till sig information angående katter.

    Angående "vidsyntet" menar jag.
     

Dela sidan

Laddar...