3 tjejer rånar folk i Torrevieja

Diskussion i 'Artiklar och Nyheter' startad av lillamy, 20 mars 2015.

  1. lillamy

    lillamy Ny medlem

    Blev medlem:
    21 september 2014
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0
    Warning to visitors to Torrevieja

    The Guardia Civil in Torrevieja are looking for three girls who have robbed elderly people inside and outside banks.

    Apparently this has occurred on two occasions where the victims have withdrawn large amounts of money from Banco Santander in the Paseo de Vista Alegre and another in Calle Ramon Gallud.

    It seems that one of the girls might have been watching the victims withdrawing cash and robbed them as they were still inside the bank or just outside. One girl occupied the victim talking to him/her whilst the others surprised and robbed them.

    WARNING – When visiting Torrevieja (or anywhere else) always be careful in putting money away and out of sight when inside banks, supermarkets or shops in a way that no-one can see what you are doing.

    Never leave these premises before you have done this. Always be aware of what is going on around you and if suspicious make staff aware of what is going on.

    WATCH OUT-THERE´S A THIEF ABOUT
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Bra med en varning! Jättetrist att detta händer. Men tyvärr sker detta i alla städer över hela världen, så att hela tiden se upp och vara vaksam är alltid nödvändigt och det överallt.
    Hoppas att förövarna snart äker dit.
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    På norsk:

    http://www.spaniaavisen.no/wip4/advarer-mot-ranere-i-torrevieja/d.epl?id=2382705

    OBS!! Det är samma typ av kvinnor/tjejer som också rånar på marknaden. Känner flera som råkat
    ut för dom inkl jag men då var det en tjej och jag tvingade henne lämna tillbaka plånboken...
    Skulle inte ens gå på markn men den finns ju utanför porten för annars har jag aldrig plånbok eller
    kort med mig :)


    P ;)
     
    Last edited: 21 mars 2015

Dela sidan

Laddar...