Önskar hyra bil

Diskussion i 'Alicante' startad av Alex81, 12 april 2013.

  1. Alex81

    Alex81 Ny medlem

    Blev medlem:
    19 mars 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej.

    Jag önskar hyra en bil i Alicante månadsvis eller alternativs veckovis.
    Har tittat lite på biluthyrning bland de stora bolagen och det ligger på 300-350€ per månad. Vilket är för mycket för mig. Jag arbetar på flygplatsen och tänkte bosätta mig i Gran Alacant.

    Alla tips på folk som kanske hyr ut här nere är välkomna samt alla andra tips så klart:0) Jag pendlar ofta hem till Sverige på mina lediga dagar då jag reser gratis hem. Så syftet med bilen är att kunna ta mig till och från jobbet.

    Med vänlig hälsning,
    Alexander
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Ja att hyra bil på lång sikt, kan ju aldrig bli billigare än att äga en själv. Det faller på sin egen orimlighet, så att säga. Uthyraren vill ju tjäna lite pengar oxå:)

    Men...prova sökmotorn www.rentalcars.com
    Den söker hos de flesta uthyrare på samma gång! Testa och se!
     
  4. Alex81

    Alex81 Ny medlem

    Blev medlem:
    19 mars 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack. Finns det något speciell sida som du kan tipsa om. Är det väldigt komplicerat att köpa en med försäkringar, skatter osv ?
     
  5. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Köpte en bättre begagnad bil privat. Mellanklassbil med ganska mycket hästkrafter. skatt o försäkring 350 Euro/år.
    Tog hjälp för att gå till trafico för att göra ägarbytet. Gick på 1 timme kostade 52.20 samt ett litet arvode för hjälpen.

    Billigaste långtidshyran genom åren var för ca 10 år sedan då en äldre liten fiat kostade ca 6 euro om dan. Det var en skrotbil men den hade motor och bromsar.
     

Dela sidan

Laddar...