Året runt boende svenskars passproblem....

Diskussion i 'Övrigt - Ordet är fritt' startad av rulle, 14 maj 2013.

  1. rulle

    rulle Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2008
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej
    Har försökt mig på att göra en namninsamling om passproblematiken.
    Håller ni med så, fyll gärna på.

    Det finns utlandssvenskar/pensionärer som får lägga ut med femsiffriga belopp på resor och uppehälle för att förnya sitt pass, vart femte år.
    En del kan inte på grund av hälsoskäl eller har råd att förnya passet och blir istället statslösa. Detta av skamligt av UD.


    http://namninsamling.com/site/get.asp?ts10
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rulle

    rulle Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2008
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    3
    Framtidens utlandsboende...

    Har tittat på namninsamlingen om passproblem från Spanienforum. Vad jag kan konstatera till dags datum i namninsamlingen, att det troligtvis är mest semesterboende svenskar i Spanienforumet. Inte många utlandsboende som bor året runt efter Spanienkusten. Nya icke pensionärer har väl skaffat bostäder för framtidens pensionärsliv? En sak är klart, det blir inte billigare med flyg och resor för att skaffa pass. Därför borde intresset finnas, även hos framtidens utlandsboende pensionärer?
     
  4. Ran22

    Ran22 Ny medlem

    Blev medlem:
    8 januari 2013
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag reagerar lite på ordet statslös. Man blir väl inte statslös bara för att en inte har förnyat passet? För mig är de statslösa nåt annat, typ de som inte får medborgarskap i nåt land.:confused:
     

Dela sidan

Laddar...