¡Hola

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av AnnJanet, 31 oktober 2011.

  1. AnnJanet

    AnnJanet Ny medlem

    Blev medlem:
    31 oktober 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1
    Hejsan.
    Är ny här på forumet och skulle kanske skrivit under presentation i stället.
    Vi gillar inte svenska vintrar och kylan utan vi längtar till Spanien och har precis köpt ett radhus/lägenhet(..benämningarna är ju väldigt olika...) i Mar Azul, Torrevieja. Önskan är att kunna flytta till Spanien, åtminstone över vintern, helst mer, men beror ju på hur vi får in inkomster....
    Men nu har vi ju en start och försöker åka ner så ofta vi kan så länge och under tiden öva på spanskan och läsa tips och annat här. :)
     
    Last edited: 31 oktober 2011
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola AnnJanet..

    och välkommen till forumet..spainsmile

    Kul att ni köpt i Mar Azul..verkar väldigt fint och nära
    stranden..Det är en plats som jag inte kände till
    så mycket sen förut men läst en hel del annonser
    och vet var det ligger nu. Nära stan alltså.

    Vi blir fler och fler på forumet..det är så kul..Mer
    aktivitet och frågor och svar vilket gör att snart är vi
    experter på Spanien allihop :D Men - man blir aldrig fullärd.
    Vår "forumboss" Patrick har startat ett bloggverktyg
    som heter Spanienblog.se där en del av oss startat bloggar,
    för få ännu men, bara så ni vet. Se under länkar och Spaniensidor
    nedan..

    Ciao P ;;;;;)
     
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Hola, hej!
    Bienvenidos! ja, vi är många från Torrevieja (som jag kallar för Torre för att förvirra...). Jag bor inte där permanent ännu men hoppas så småningom. Helt rätt att satsa på boende utomlands, även om inte skulle bo där året runt, för man kan alltid hyra ut i en stad som Torre. Det blir en "invasion" på somrarna då antalet invånare tredubblas.
    Detta vill säga att många har sitt sommarboende, både spanjorer och nadra, där.
    Jag måste medge att jag inte visste var Mar Azul var, men nu har jag fått reda på också. Alltid lär man sig något nytt! Ser jättefint ut där, nära till havet och vackra hus.
    Ändå är det så nära själva stan att man kan ta en promenix till centrum...
    Än en gång, välkomna! :)
     

Dela sidan

Laddar...