Avgiften för sophämtning (Basura) har fram till halvårsskiftet debiterats kvartalsvis på vattenräkningen från Agamed. Nu från och med 2:a halvåret kommer i stället SUMA att ta in avgiften halvårsvis. Avgiften för 2:a halvåret kommer, vad jag förstår, att debiteras i mitten av september Sven
Hej! Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad). Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna. Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra! PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vår sophantering drogs i dag med på 21,36. Även den kommunala fastighetsskatten drogs i dag på 380,14..
Ett bra erbjudande American Express SAS EurobonusFå 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kika in erbjudandet på Americanexpress.se. PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har fått tre avdrag från SUMA i Sept 12:e. Det blev 299.45+33.92+21.36€. Jag misstänker att fastighetsskatten är 299.45€, sophanteringen 21.36€. Men jag undrar vad33.92€ står för?
Hej, jag skakar liv i den här tråden igen. Med någon slags logik borde väl avgiften för sophämtning första halvåret 2017 dras i Mars. Andra halvåret 2016 drogs ju av SUMA från mitt bankkonto 12 September. Är det bara jag som inte debiterats för kostnaden, eller är de försenade? Det slog mig precis att de kanske följer samma typ av planläggning som flytten av marknaden