Jag fattr att ni är missnöjda. man kan alltid hota med konsumentombudsmannen (finns i Spanien), EU domstolen och allt däremellan. Ni har ju inte fátt den tjänsten som ni betalat för. Sá enkelt är det.
Hej! Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad). Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna. Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra! PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Oavsett vilken firma man anlitar så är kommunikation via epost inte alls som i Sverige - oftast inget svar och får man det kan det vara ett ord - RING! "Värst" är de som inte har någon skandinavisk personal, men även hos de som har det så är kunderna på andra sidan skrivbordet eller i luren det som kommer först. Ett möjligt undantag är mäklare med svensk personal, som vet och bryr sig om, att svenskar förutsätter svar på epost inom någon timme. Även dessa blir blasé på alla frågor via mail och undrar snabbt när du kommer till Spanien ... Jag tror att den största delen av problemet är att man tror att allt som ska fungera som i Sverige ( Svenska köpare är visst just nu ca 7 % av fastighetsmarknaden ... )
Daniel: på Mediterraneo Consulters har vi kontakt med Yolanda (som också äger företaget). Hon pratar svenska liksom sin man och dotter Sara som jobbar där. Vi har fått snabb och proffsig hjälp med husköp, deklarationer, tecknande av abonnemang för el, vatten etc, olika kontakter med företag när saker har "strulat", privatkonsultation om vad som gäller vid testamente, garageköp, polisanmälan vid inbrott osv.
Hej på er jag håller med maarli så är det .Frugans syster köpte en lägenhet här och när dom var här och tittade så sa dom hur det är i Finland så jag blev lite sur på dom och sa att nu är ni i Spanien och det är inte samma sak som Finland .Jag är nöjd med ABACO har inte haft några problem
Ett bra erbjudande American Express SAS EurobonusFå 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kika in erbjudandet på Americanexpress.se. PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vi är väldigt nöjda med ABACO men kanske beror det på vem där man har kontakt med och så ska det ju inte alls vara. Kanske god idé att be om träff med deras chef för ni har inte fått den "produkt" som ni beställt och betalat för. Kommunikation är viktigt i alla sammanhang. Lycka till!