Hyrt bil via rentalcars och firefly 2 ggr, sist i dec. Har inte varit köer vid de gångerna, har väl haft tur. Det har gått smidigt, de lägger dock på en saftig peng på bensinen men det är ju vanligt. Har inte betalat någon extra försäkring heller och smidigt att slänga in nyckeln. När jag vid första gången påpekade att det fanns en buckla innan jag åkte iväg sa hon att det ändå ingick i försäkringen och då hade jag inte tagit någon extra. Hon sa dock att backspeglar, ruta och bilnyckel inte ingick i försäkringen. Har faktiskt inte något att klaga på.
Hej! Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad). Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna. Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra! PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Såg ut att bli samma för oss så jag ringde AE som sa att vi redan har extra försäkring inkluderad, och om Record försöker sälja in en försäkring till åt oss ska vi ringa AE som ska prata med dem och berätta att de inte behövs.
Goldcar kreditkortskrav = ingen bil trots redan betalt När vi var nere för ett par veckor sedan hade jag med mitt VISA kort betalat en bil hos Goldcar. Jag fick inte ut någon bil för jag hade ingen kreditkort. Att pengarna som skulle täcka självrisken eller vad det nu var (bensin) jag vet inte, fanns på kortet spelade INGEN roll. Tvingades till slut ge upp och hyra en bil på Opencar, där gick det hur bra som helst med mitt kort. Fick en mailadress där jag skulle skicka förklaring och få tillbaka mina pengar, men - döm av min förvåning att jag inte har fått något svar efter 2 veckor ; Ren stöld i mitt tycke av Goldcar även om det kanske finns en paragraf i deras kontrakt att de får göra så här. Har iaf aldrig varit med om det tidigare, hyrt bil på många andra ställen och det blir ju såklart aldrig Goldcar igen. Tjuvar! Saludos...
Tråkigt! Men tack för att du berättade för oss andra så att vi kan vara vaksamma. Du kanske kan reklamera detta hos en spansk konsumentorganisation? De kan väl hjälpa?
Ett bra erbjudande American Express SAS EurobonusFå 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kika in erbjudandet på Americanexpress.se. PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Bokade med denna firma en gång och fick den där dumma minen av kassabiträdet när hon sa att kortet inte fungerar när jag skulle hämta ut bil. Jag sa att vi skiter i det och gick direkt över till Hertz där kortet fungerade hur bra som helst med ratt i mina händer inom 5 minuter! De ville helt enkelt blåsa mig med den reklam/avtal de körde online så jag skulle vara tvungen att betala det dubbla men icke