Separatistledare i Katalonien häktade

Diskussion i 'Artiklar och Nyheter' startad av Preciosa, 17 oktober 2017.

  1. Fecco

    Fecco Medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2017
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    34
    Märkligt att den spanska regeringen reagerat så starkt på något som enligt Björkman bara varit spel för galleriet. Är inte "spel för gallerist" tillåtet i Spanien? Eller kan sådant ses som uppror? Det är med viss fasa jag läser kommentarer som Björkmans.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Vet inte riktigt vad du fasas över. Han har ju ju rätt. Jag ser det som högts osannolikt att Puigdemont eller nàgra andra höjdare i rörelsen verlkigent trodde pà allvar att de skulle kunna fà till en självständighet. Det var helt enkelt för att fà uppmärksamhet. Att sedan tjafsa om politiska fàngar, Är bara löjligt. Tom Amnesty International har ju sagt att de inte kans anses som politiska fàngar.
    Puigdemont sa föressten sà sent som 2010 under en generalstrejk att alla strejkande som bryter mot lagen och hindrar "vanligt folk" att utföra sina àtaganden, borde fängslas. Han är inte riktigt lika pratglad om strejkernaoch avspärrningar à motorvägar idag.
    Sen kan jag ocksà hàlla med om att polisen skulle överhuvudtaget inte gripit in under valdagen. Olagligt val därför har reultatet ingen betydelse och separatiströrelsen hade inte kunna vinna billiga politiska poäng.
     
    Farbror Sven och Los Suecos gillar detta.
  4. Fecco

    Fecco Medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2017
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    34
    Märkligt att den spanska regeringen reagerat så starkt på något som enligt Björkman bara varit spel för galleriet. Är inte "spel för gallerist" tillåtet i Spanien? Eller kan sådant ses som uppror? Det är med viss fasa jag läser kommentarer som Björkmans.
    Har alla de som röstat och på annat sätt stött separatistiska partier i Katalonien gjort det "för att få uppmärksamhet"? Rörelserna är större och äldre än enskild person som Puigdemont.
    Det jag fasas över är hur många i likhet med Björkman som försöker förminska och förlöjliga personer och åsikter man ogillar. Att förminska människors värde förfasar jag mig över.
     
  5. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Farbror Sven gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Nej, det har de säkert inte gjort, det är ju just därför Puigdemont och co har "spelat för galleriet" de har ju totalt grundlurat mànga av sina röstare. Det sàg man ju dessutom pà deras reaktioner när han till en början inte utropade självständighet. Dà blev han tom kallad för förrädare av mànga separatister. Däremot sà har separatiströrelsen i sig, med ledande politier som ansvariga, gjort detta för att fà uppmärksamhet. Hur mànga i Sverige brydde sig om Katalonien innan detta hände? De flesta kände nog till det tack vare FC Barcelona, inte mycket mer. Nu vet i storts sett hela Europa var Katalonien ligger, sà man kan ju iaf säga att de tills viss del har lyckats.
    Tycker inte Björkman varken förminskar eller förlöjligar nàgon i hans text. Möjligtvis kan man ju diskutera om nàgon är enfaldig eller ej.
     
    Los Suecos gillar detta.

Dela sidan

Laddar...