Interneteländet igen

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av Louis, 3 september 2015.

  1. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Hej!
    Ett nytt inlägg om detta elände i Spanien.Tecknade ett kontrakt med Vodafone
    2013-01 på ADSL för 18mån,blev då pålurad ett mobilkontakt ihop med detta som skulle kosta 4E/mån och totalsumma 42E/mån (aldrig använt spanska mobiltjänsten)

    När kontraktstiden löpte ut höjde man månadsavgigten till 45E,märkligt då internetavgifter tenderar bli billigare.
    Då jag är i Spanien nu gick jag till Vodafonebutiken och frågade om anledning och att jag vill avsluta mobiltjänsten,då visar han mig kostnaden för internet idag 24E,samt mobiltjänsten har man ökat till 18E/mån.

    Det är ju rent bondfångeri och jag vill annullera dettta direkt,men går ej,utan jag får tel.nr att ringa.Provar men numter är ogiltigt och provar då att maila men då måste man registrera sig på internet med Nie,mobilnr,samt då skickar dom en kod till den spanska mobilen,där simkortet inte passar i min Iphone.I övrigt är det helt omöjligt att komma i kontakt med Vodafone (mail)

    Nu blev jag riktigt förbannad och gick ner igen till butiken och sa att tel. nr var
    ej i bruk.Han ringer då på flera andra nr från min mobil (troligen till Sydamerika) men blir nedkopplad ideligen och säger att han skall skicka ett fax.
    Jag har allt med mig i kontraktsväg,men nu vill han ha original på Nienr. och jag får hem igen för att hämta detta.
    Nåväl efter 4timmars arbete hoppas jag nu detta blir annullerat.

    Vill med detta inlägg varna andra för att vara mkt noga med det ni skriver på

    som kontrakt då jag blivit blåst på 4E x24 mån +18E x9 månangryy

    Man tror inte man befinner sig i ett EU-land med denna byråkrati
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Telnr Är +34 607 123 000
    Annars sà räcker det med att du stänger ditt autogiro för dem och faxareller mailar dem pà faxnr är +34 918 251 873 eller mailar dem pà [email protected]

    Du mpaste skicke dem Nan ochefternamn, motiv (räcker med att säga att du inte vill vara kund) vilken service du vill stänga ner samt bifoga kopiorpà ditt pass, NIE och glöm inte att skriva under det.

    Ett typiskt fax pà Spanska skulel vara

    Yo, Don Svenne Svensson, con NIE X1234567A y nº pasaporte 123456789
    solicito que cursen mi baja de todos los servicios de voz y datos asociados con el nº de telefono 666 666 666 y el contrato nº xxxxxxxxxxx al finalizar la siguente periodo de facturacion.



    typ
     
    erkki gillar detta.
  4. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Tack Nalle,thumb det var precis det nr jag fick ,men bara 123!! Bajas
    Men lyckades själv få fram hela nr serien,men det är "not valid" svarar en röst.
    Autogirot kunde jag inte stänga då jag vill ha kvar internet.

    Får se nu om dom annullerar mobiltjänsten,annars använder jag mig av dina uppgifter och faxar dom
     
  5. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Återkommer i denna följetång:
    Uppsägnigen av mobilabonnemanget skedde i Vodafonebutiken via fax från den anställde 150903 men dom fortsatte dra för detta på mitt autogiro trots ytterliggare 3 mail om hot att jag kommer informera banken om att stoppa all överföring av pengar till vodafone.
    I slutet av november tvingas jag be banken stoppa betalningar då dom inte upphör med debitering.Ingen har varit i läg. förrän i april 2016, 3 v då en kompis var där och han berättade då att internet fungerat och använt det!!

    Döm om min förvåning när jag igår fick ett mail från Intrum Justitia att jag hade 7 dagar på mig att betala 81E

    Jag har ju redan blivit debiterad 72E för uppsagt mobil sedan september

    Min fråga:kan man bara strunta i det,:confused:eller är det betala som gäller och slänga ut routern? Nalle brukar ju kunna det mesta om sånt och har svarat bra i tråden innan,tacksam för alla synpunkter
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Det ser ju ut som om de inte har fàtt eller ignorerat din anmälan om "baja" Har du kvitto pà att du sagt upp abonnemanget (räcker med ett fax kvitto som sagt att faxet gàtt igenom) kan du ta upp det med inkasso företaget.
    Rent praktiskt kan du bara strunta i det och làta det vara, fast dà löper du risken att komma in pà en svartlista och kan eventuellt fpa problem i framtiden om du skulle vilja ha làn eller kreditkort etc.

    Nu är iofs just telekomföretagen ökända för en skitdàlig kundservice och de flesta andra bolag brys sig inte om om man har en skuld till ett telecombolag.

    Skulle Inkassoföretaget INTE gà med pà detta kan du ta upp det med OMIC (konsumentombudsmannen i Spanien)
    De brukar faktiskt vara ganska bra pà att lösa tvister.
     
  8. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Tack Nalle för din kommentar,kommer skicka ett mail igen till Vodafone där jag ber dom förklara sig ang. hanteringen
     
  9. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Vodafone är världens största telecombolag...har/haft
    175 milj kunder.

    Det kan ju bero på att man inte kommer ur bolaget
    utan stora besvär... :(

    Här har vi ju trådar om det innan...
    Bojkotta dom...dom drar nu in "fiber" över allt hos oss...
    Aldrig säger jag...

    3 sidor:
    http://spanienforum.se/tv-bredband-telefoni/6308-hjaelp-med-vodaphone-uppsaegning.html
    En tråd från 2011:
    http://spanienforum.se/tv-bredband-telefoni/2977-vodafone-och-luren-i-oerat.html

    Vet ett ärende till som slutade med ilska men hon kom ur dom...
    troligtvis antar jag...

    Chao P :coolsmilie:
     
  10. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Förstår dom har 175 milj kunder som är tvångsanslutna,när man inte kan ta sig ur bolaget,och dom sedan kör med fulmetoder och sedan skickar inkassobolag på en,ja då har det gått för långt.Man blir ju vansinnig och det är ju rena gangsterfasoner;:(
     

Dela sidan

Laddar...