Hyra bil - hutlösa depositioner i Spanien?

Diskussion i 'Resa med bil' startad av Ellie, 22 maj 2016.

  1. Ellie

    Ellie Ny medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Behöver eran hjälp smile emoticon Åker och semestrar i La Mata vartannat år ungefär. Åker nu i sommar och tänkte hyra bil men i biluthyrnings firmornas hemsidor står det i det finstilta att man måste betalat en deposition på 1000 euros (!!) när man plockar upp bilen. 1000 euros är ju typ hela min semesterkassa haha. Är det ett skämt? Är det någon ny regel? (Man får visserligen tillbaka pengarna sen men ändå). Vet någon en bra uthyrningsfirma där man slipper den här sjukt höga avgiften? Tack smile emoticon
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Harpan

    Harpan Ny medlem

    Blev medlem:
    12 januari 2016
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag har hyrt på Centauro på Internet, 4 dagar.
    "Hyrbil
    Ford Fiesta Trend eller liknande. 137,25 €
    Tjänster
    1 x Full försäkring utan självrisk Ingår
    1 x Lämna tillbaka fulltankad + expressincheckning Ingår
    Totalt (Moms ingår) 137,25 €
    Betald med kredit-/debetkort -137,25 €
    Utestående belopp 0,00 € "


    /Harry
    -----------------------------------------------------------------------------
     
  4. Nimo

    Nimo Medlem

    Blev medlem:
    5 mars 2013
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    10
    Hyr via Mas Amigos blir det än billigare, krävs medlemskap dock.
     
  5. keyvan

    keyvan Ny medlem

    Blev medlem:
    8 augusti 2013
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag hyr också via Centauro (direkt utan mellanhand), full försäkring utan deposition. Försäkringen blir ca 1/3 av totala priset. Sist, högsäsong för mellanstor bil 4 veckor. 660E varav 210E i försäkring.
    /Keyvan
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Palangre

    Palangre Medlem

    Blev medlem:
    1 december 2014
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej Ellie, jag hyr bil i Torrevieja bland, och av serviceföretaget SunStar Rent A Car. [email protected]
    De uppger alltid totalbeloppet vid boknings-förfrågan, så inga extra avgifter vid hämtning. De har ingen eller en liten deposition och har alltid lägst dygnspris, när jag jämför min bokning. De tar t ex inget extra för två chaufförer.

    Det är inte helt lätt att prisjämföra, man får verkligen tjata hos andra uthyrare för att få veta precis alla kostnader(försäkringskostnader och tillägg).

    SunStar hämtar vid flyget dygnet runt, inget köande. Jag ser till att ha mina uppgifter som adress, telenr, körkortet redo, för kontrakt skrivs vid hyrbilen. Betalar kontant.

    Var gärna specifik med önskemål, vid bokning. En vill ju ha olika storlek på bil, ev. bilbarnstol med, och ibland vill jag att de hämtar bilen i Torrevieja, ist f att jag ska lämna igen den i parkeringshuset på ALC.

    Jag rek. även att man kollar vad man är försäkrad mot, när det gäller bilen.
    När en hyr av andra som har kortläsare, kan det ju finnas hyrbilsförsäkring i kreditkortet.

    Mrs Heike Navarro pratar ty, eng, spanska. Det går bra att skriva sin bokning på svenska, hon är väldigt språkintresserad :)
     
  8. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  9. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Bra artikel. Det var mycket som jag inte visste. Tack.
     
  10. teddi

    teddi Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 september 2013
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    153
    Tycker det är jättedyrt att hyra bil i Spanien..Det kanske är likadant överallt??
    Våra två vintrar med hyrbil har matchat vad vi betala för boendet. Nu kör vi själva.
    En intressant jämförelse..

    Vi betala 23 tusen spänn för tre on halv månad..
    Svårt att jämföra med flyget idag.. Men det kanske kommer att bli det så småningom..
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. magiv

    magiv Ny medlem

    Blev medlem:
    23 mars 2016
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi har hyrt av flera olika bolag och det har fungerat ungefär lika bra på alla. Vi har flera gånger hyrt för en månad/4 veckor och har aldrig betalat mer än 4000:- inklusive bolagens egna helförsäkringar. Senast hade vi kommit undan med 1600:- om vi hade struntat i försäkringen men denna gång kändes det bra med försäkring då någon körde på oss första natten så bakskärmen blev intryck.
     

Dela sidan

Laddar...