Fotbollsikonerna och skatterna

Diskussion i 'Spanien' startad av Preciosa, 29 maj 2017.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Svenne Apelsin

    Svenne Apelsin Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 oktober 2016
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80
    Jag tror att det förhåller sig på det viset att fotbollsspelarna har noll koll
    på finanserna och därför anlitat rådgivare. Dessa rådgivare ( lurendrejare )
    har försökt berika sig själva lite för mycket och så vips åker fotbollsspelarna
    dit lite mer, eftersom de är mer kända.

    Åtskilliga idrottsmän ( och kvinnor ), samt artister, har blivit blåsta genom
    åren. Både Björn Borg och Ingemar Stenmark, vilka jag rankar som de absolut
    bästa svenskar någonsin oavsett idrott, verkar dock ha klarat sig väldigt bra.

    En känd svensk f.d. fotbollsspelare deltog exempelvis i årets Let's Dance,
    läste jag någonstans. Hans intjänade miljoner var väck p.g.a. dåliga rådgivare.
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Ja det är synd om dom :cool: P
     
  5. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Jag tror både Ronaldo och Messi är väl medvetna om vad som sker med deras pengar. Inte så att de i direkt form styr det, men nog har dom säkert gett instruktioner om att de vill betala så lite skatt som möjligt. Är man van att betala en avsevärt lägre skatt i 4 år för att sedan så betala mycket mer så försöker nog många slippa den högre skatten.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej ja dom är precis som vi andra vi vill inte heller betala så mycket skatt så därför flyttade jag till Spanien för här betalar jag inte skatt på mina pensioner
     
    teddi gillar detta.
  8. mic

    mic Medlem

    Blev medlem:
    15 juli 2014
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    7
    Hej Erkki
    Betalar du inget skatt på pensionen?
     
  9. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej jag väntade på denna fråga jo jag betalar skatt på min pension i Spanien men Skatteverket i Sverige betalar tillbaka denna skatt till mig och jag betalar sink skatt i Sveriga 20%
     
  10. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    erkki, i höst kommer Regeringen tillsammans med det svenska kommunistpartiet att lägga fram ett förslag om att höja SINK från 20% till 25%. Höjningen är tänkt att att gälla från 2018. Riksdagen kommer att avgöra utgången. Beslutet att att ge många av de pensionärer som bor i Sverige högre pension ligger fast.
     
    erkki gillar detta.
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej SolenLyser Ja jag vet tror det var du som har skrivit om detta .För du skriver många intressanta ämnen här på Forumet fortsätt med det
     

Dela sidan

Laddar...