Bredband i Malaga!

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av VaPPa, 10 december 2016.

  1. VaPPa

    VaPPa Ny medlem

    Blev medlem:
    10 december 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej här kommer min första post här!

    Jag skall flytta ner snart (Februari / April) till Malaga och har kikat runt lite på bredband.

    Stämmer det att jag kan få ett 300Mbit/s?

    Jag kommer börja med att flytta in i en delad lägenhet medans jag studerar 1 år och den ligger i centrala Malaga så jag är relativt säker på att det finns fiber.

    Men ifall inte så tas alla tips på snabba bredband man kan skaffa emot!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Finns inte fiber går det alltid att få internet via kabel. Det är enkelt att fixa i Spanien då kablarna ofta bara hänger på utsidan av husen, typ. Inte samma feta bandbredd som fiber förstås, men fullt acceptabelt för normal användning.
    Brukar kosta 100-150 E i engångskostnad att få det installerat, inkl routern. Sedan 15-30 E i månaden beroende på vilken bandbredd som man vill ha, och om man vill ha tv eller inte.

    Ingen aning om leverantörer i Malaga, men det brukar finnas många och är en konkurrensutsatt marknad. Från beställning till installation kan ta någon dag eller två.
     

Dela sidan

Laddar...